Nieuw

Ga je stemmen, Fub ? – Ja, met een enorme tegenzin

Een zodanige tegenzin dat ik voor het eerst in decennia in eerste instantie van plan was niet te stemmen.

Het systeem dat dit systeem, democratie, gecreëerd heeft, heeft dat niet gecreëerd, om er zelf mee weggestemd te kunnen worden.

Ik heb iets in die richting wel eens mooier en beter geformuleerd gezien, maar dat schiet me even niet te binnen en dit dekt de lading ook wel. ‘Als je met verkiezingen iets kon veranderen zouden ze wel afgeschaft zijn of verboden worden’.

Als je met een ruime meerderheid iets wegstemt, 1 juni 2005 EU-referendum (en Oekraïne-referendum), krijg je een inlegvelletje en een Lissabon-akkoord.

Dat precies hetzelfde is en je land alsnog bezet wordt (omdat verraders van binnenuit altijd gevaarlijker zijn dan een volledig uitgerust buitenlands leger aan de poort). Als je tegenstemt, zoals de Ieren deden met het EU-referendum moet je driemaal opnieuw stemmen terwijl je (financieel) bedreigd wordt tot je voor stemt. Ook de eigenwijze Britten komen voorlopig nog niet uit de EU-dictatuur met hun Brexit.

Zo waardeloos is democratie.

Waag het niet tegen te stemmen.

  • Kun je tegenstemmen in Nederland ?
  • Legitimeer je de dictatuur door te stemmen ?

Je legitimeert niks. Ook bij minder dan 50% opkomst staan de zogenaamde democraten te juichen dat hun systeem zo goed werkt, je stopt het niet door niet te stemmen (er blijven nergens zetels leeg, jouw niet-stem wordt verdeeld over de grootste partijen).

Nee, je kunt niet tegenstemmen. De PVV lijkt controlled opposition te zijn.

  • Wilders komt uit de VVD (Mentor van Rutte nota bene)
  • Verkut het keer op keer net voor de verkiezingen (minder, minder timing is verbazingwekkend)
  • Verkut gedoogakkoord – enige eis was minder immigratie en PVV accepteerde immigratiekampioen Gerd Leers op immigratie

Bezwaren tegen het FvD zijn hier al vaak de revue gepasseerd. Links vlieggewicht Nanninga. En aso Otten die vindt dat het plebs naar de tuchtschool moet en lifetime VVD-er Dirk Jan Eppink als lijsttrekker voor de EUroDoema.

Beide partijen zweren ook absolute trouw aan Israël. Van de PVV is dat bekend, maar van het FvD na het (ging wel door, goedzo) Kurhaus ook. “Wij steunen Israël onvoorwaardelijk. Punt.” – Thierry Baudet.

Het is Israël dat de oorlogen in het Midden-Oosten redigeert, en het is vandaar dat wij onze immigratiestroom verwelkomen, die uitvoerig gefaciliteerd wordt door joodse organisaties (1, 2, 3, 4, 5, 6).

Wij geven geen moer om Paljastijnen of andere Arabieren op dit blog. Wij kijken naar de effecten dat beleid daar heeft voor gevolgen die ons raken. En wij zitten niet te wachten op enerzijds een land in die contreien dat moslims onze kant uitstuurt, terwijl datzelfde land nota bene gesteund wordt door partijen die zich hier voordoen als anti-immigratiepartijen.

Wij zitten niet te wachten op partijen met dubbele loyaliteiten, die zelf over dubbele loyaliteiten miepen. Wij willen een partij die NEDERLANDSE belangen nastreeft (niet dat democratie werkt, maar als je toch de schijn wil ophouden stop dan met deze slappe alternatieven die trouw zweren aan een natie die immigratie onze kant uitstuurt).

Alle partijen zijn ruk

Ja, dat heeft u hierboven goed gelezen.

Ik verwacht dan ook niks te veranderen met stemmen. Maar ik wil het de Coalitie wel een beetje lastig maken in de Eerste Kamer en de PVV laten zien dat het buitenlandergeknuffel niet gewaardeerd wordt.

Ik stem FvD voor de Eerste Kamer (Provinciale Staten) tegen de PVV.

En PVV bij de komende EU-parlementsverkiezing. Omdat het FvD bij de CU in het blok is gaan zitten en de PVV bij Salvini zit.

En dat laatste is de enige reden die er toe doet. Een stem op de PVV, bij de EU, is een stem op Salvini.

En het gaat er om zoveel staken in de wielen van de EU te steken tot die reus op lemen voeten omvalt.

Een groot Salvini-blok in het EU-parlement kan daar iets bij helpen.

Aan de PVV en het FvD hebben we niks, maar beiden kunnen de huidige coalitie ietwat in moeilijkheden brengen in een gepolitiseerde Eerste Kamer.

Een andere optie is om DENK te stemmen.

Hoe eerder de boel barst hoe beter nietwaar.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Volg ons dan nu op Telegram via > deze link < !

Doe mee met 1.159 andere volgers

De redactie van deze site modereert niet de reacties op voorhand, opdat u openlijk en direct met elkaar kunt discussiëren. U bent zelf verantwoordelijk voor wat u schrijft in het reactieveld. Het recht om de wet te overtreden, het oproepen tot moord, doodsverwensingen en dergelijke, is echter voorbehouden aan de redactie. Als we dan toch voor de rechter moeten verschijnen, staan we daar liever zelf dan dat we gedwongen worden uw e-mail-adres en IP-nummer af te geven onder bedreiging van overheidsgeweld. Dus houd je een beetje in of wees creatief.

About Fubar (10114 Articles)
Na meer dan 10.000 kortere en langer artikelen op dit blog en 10.000 op andere blogs ga ik langzamerhand afscheid nemen. Dit blog is in goede handen. De populariteit én onbemindheid nemen in gelijke mate toe. Een mooiere bevestiging van onze onafhankelijkheid kunnen we niet wensen. Ik blijf meekijken, en af en toe wat publiceren, maar andere projecten roepen...

17 Comments on Ga je stemmen, Fub ? – Ja, met een enorme tegenzin

  1. Republikein // maart 19, 2019 om 12:16 //

    Ik ga niet, moet bier en tabak halen, geen tijd.

    Like

  2. Republikein // maart 19, 2019 om 12:26 //

    Kurhaus, veel geld naar toegebracht, mooie tijd, grote snor aan de piano, ruzies met uitsmijters.

    Like

  3. MGTOW91 // maart 19, 2019 om 12:54 //

    Gebruikt Rutte die aanslag van gisteren zodat zijn partij zelfs op 1 kan blijven staan?

    Mijn tweets met dat bovenstaande plaatje werden weg gecensureerd, en uiteindelijk werd mijn twitter-account zelfs vergrendeld.

    #QAnon #TheGreatAwakening #ExpandYourThinking #QSentMe

    Like

  4. shlomoshe // maart 19, 2019 om 13:17 //

    https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/tweede-kamer/stemmen/blanco-ongeldig

    Blanco/ongeldig
    Kiezers kunnen blanco stemmen. Iemand stemt blanco als hij geen enkel vakje van het stembiljet aankruist. Het uitbrengen van een blanco stem heeft, net als niet-stemmen, geen invloed op de zetelverdeling. Voor de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel worden uitsluitend de op de kandidaten uitgebrachte stemmen geteld. Het is dus niet zo dat een blanco stem naar de grootste partij gaat.
    Als een kiezer zich bij het invullen van zijn stembiljet vergist, geeft hij het biljet terug aan de voorzitter. Deze maakt dit stembiljet onbruikbaar en geeft hem eenmaal een nieuw biljet.
    Opkomst
    Blanco stemmen en ongeldige stemmen worden wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst: het aantal mensen dat naar het stembureau is gekomen om te stemmen. De stembureaus en hoofdstembureaus vermelden het aantal blanco stemmen, evenals het aantal ongeldige stemmen, afzonderlijk in het proces-verbaal van de zitting


    Met een 100%(onbeschreven) blanco stem maak je stemfraude net wat te eenvoudig.

    Twee bollen/vakken evt. met wat tekst/bericht, ongeldig/safe.

    Werkt volgens mij beter dan een anti-(of mogelijk tegengestelde) partijkeuze (protest)stem. Sommige zaken dienen niet nog meer gelegitimeerd te worden.

    Liked by 1 persoon

  5. Republikein // maart 19, 2019 om 14:02 //

    Ik stem op mezelf.

    Like

  6. Veni Vidi Foetsie // maart 19, 2019 om 14:28 //

    De optie om DENK te stemmen was niet bij me opgekomen, maar het overwegen waard. Beter alles op scherp en zo snel mogelijk duidelijkheid dan leven in ene land dat enkel een steeds grotere etterige wond word.
    Voor de rest heel helder uitgelegd.

    Wat betreft democratie: we zijn geen democratie, we zijn een dictatuur die via de stembus de bevolking de basis reden van opstand ontneemt, immers je mag toch meespreken….in ene democratie heeft iedere burger waarde, en mag men zichzelf met garantie van de grondwet beschermen. Zoals ik het inschat herleven we nu maart 1939…en de vijand is onder ons en spreekt dezelfde taal, en importeert onze toekomstige moordenaars.

    Dat je stem waarde heeft ontgaat mij, al ruim 25 jaar is een standpunt tegen de regering innemen hetzelfde als je hand in een rattenhol steken, er is kans gebeten te worden en de vlooien en andere ziekten maken een goede kans jou te besmetten.

    Voor mij dus geen stembusgang meer, ik heb reeds persoonlijk de werking van democratie mogen ervaren in 1994 en mijn totaal rechteloze positie in deze namaak wereld en iedere dag zit het in mijn hoofd. Wanneer grondwet, recht en politie niet op dezelfde lijn functioneren en geweld DOOR politie en politici word toegestaan en gestimuleerd is democratie dood.

    Ze is dood.

    Is er dan totaal geen eigenwaarde of schaamte bij de lieden die democratie roepen en dictatuur leveren? Nee, het zijn geen mensen die ons besturen maar opportunisten en dieven, moordenaars en oplichters. En ze zijn aan de winnende hand…

    Sinds vorige week is Nieuw Zeeland geen land van gezond verstand meer gebleken maar een aftreksel van “onze” politieke multiculti waanzin. Heel jammer dat ook daar logica is ingeruild voor meehuilen met een waanzinnige roedel, heel jammer….Het is vrij nutteloos om de gevolgen van achterlijkheid aan te vallen, het is de kraan die dicht moet en moet worden vervangen. Ze komen er nog achter wat ze binnen hebben gehaald in al hun onnozelheid. Misschien is dat wel de weg van vooruitgang, ellende ondergaan om het goede dat er was te begrijpen.

    Er zullen altijd trams rijden waarin zich een gek met moordlust bevind, maar mensen die bij voorbaat weerloos zijn gemaakt is een politieke keuze. Een misdadige keuze tegen het leven zelf. Enkel misdadigers en dictators maken mensen weerloos, dat is de basis van hun macht.

    Of het ooit zal stoppen? Misschien, maar je stopt geen vos van het uitmoorden van een kippenhok door de deur open te zetten, en de vos kan er niet eens iets aan doen., Je stopt de mafklapper die de deur opendoet, dat is de echte gek.

    Een moordenaar en een land is in paniek, de economie valt deels stil en de schade zal instemmend worden vergeten…wat als het er 100 zijn in verschillende steden op dezelfde dag?
    Wat als de volgende keer een peuterspeelzaal word afgeslacht. Lach niet, ze gaan het doen,want het maakt hun onderhandelingspositie groot. De “vrede” die in de toekomst word aangeboden zal uit het woordenboek worden gehaald als onderwerping. Dat is wat onze ruggengraatloze politici doen, ons verkopen. Lichaam en geest, opdat ze nog een paar decennia mogen vreten en rijker worden.

    De stembus en het “stemrecht” zijn overleden ergens in de jaren 80 of 90, toen alle politici het prima vonden dat oppositie werd aangevallen, bedreigd en uitgesloten. dus van mijn stembiljet vouw ik een vliegtuigje, misschien dat ik dan nog enig plezier heb aan de farce van democratie die mij is ingelepeld vanaf mijn eerste woordjes…

    Vrijheid heeft een prijs, slavernij is gratis.

    Liked by 2 people

  7. peterkijn // maart 19, 2019 om 14:58 //

    Veni Vidi, heb je het manifesto van de Nieuw-Zeelandse moordenaar gelezen? Ik vind het vreselijk om te zeggen, maar de man heeft op vele punten gelijk. Maar zijn ‘oplossing’ klopt niet, daar moeten betere en vreedzamere manieren voor zijn. Gaan stemmen helpt ook geen moer …

    Like

  8. vonpuffelen // maart 19, 2019 om 18:18 //

    Dat zogenaamde “stemmen ” blijft toch hardnekkig ook al valt er geen fuck te kiezen, alles zweert na de “verkiezingen” trouw aan de dictator of monarch (is hetzelfde maar klinkt anders).
    Gewoon negeren die handel en je bent er het snelst vanaf.
    Wat is er mis met een republiek?

    https://herstelderepubliek.wordpress.com/2019/03/14/vvd-geen-co2-tax/

    Like

  9. Horatius // maart 19, 2019 om 19:14 //

    Men zal nooit een politieke partij kunnen vinden die voor de volle honderd procent aan de persoonlijke verwachtingen zal voldoen.
    Zeker niet in Nederland waar er nu eenmaal coalities moeten worden aangegaan met andere partijen om tot een regering te kunnen komen.

    Morgen zal ik mijn stem geven aan het FvD omdat ik vind dat er op rechts een keuzemogelijkheid moet zijn, want de VVD is al geruime tijd geen rechtse partij meer naar mijn bescheiden mening. Velen vinden de PVV in principe wel een goede partij maar zijn het niet eens met sommige uitlatingen van Geert Wilders die zij te extreem vinden en in de praktijk onuitvoerbaar, zoals ‘minder Marokkanen’, de kopvoddentaks en een verbod op de Koran.

    Die kunnen nu terecht bij het FvD als zij vinden dat onze nationale identiteit in gevaar komt door de massa-immigratie, ook wel invasie genoemd.

    Thierry Baudet heeft in tegenstelling tot Geert Wilders alle kwaliteiten om de toekomstige minister-president van Nederland te worden. Een zeker charisma, wat Wilders overigens ook heeft maar bovenal de wil om zich te profileren als een staatsman.

    Ik denk overigens dat Geert Wilders niet echt de ambitie heeft om ooit een kabinet te leiden, hij speelt liever de rol van fractievoorzitter.

    Dus vanuit strategische overwegingen stem ik op het FvD met de aantekening dat in mei a.s. weer mijn voorkeur zal uitgaan naar de PVV.

    Like

  10. Republikein // maart 19, 2019 om 22:25 //

    Like

  11. marijke // maart 20, 2019 om 03:46 //

    Da valt me tegen zeg : dat er hier op deze site nog überhaupt mensen zijn die er maar zelfs over hoeven te prakkezeren om wel of niet te gaan stemmen !!! Uiteraard ga je n i e t :
    laat die hele politiek toch in de stront zakken en ga wat n u t t i g s doen, ga je tuin doen morgen, wordt mooi weer, ga met je kind / kleinkind naar de speeltuin of ga je schuur opruimen of maak je fiets die allang kapot staat….En Fub, de noodzaak om n i e t te gaan stemmen is veeeele malen hoger als mijn sporadisch ergerlijk HOOFDLETTERTJE ! Nee had van jou toch meer wijsheid verwacht…..zo zie je maar weer… Stop met die politiek want je houdt juist het systeem in stand door te gaan stemmen !

    Liked by 1 persoon

  12. marijke // maart 20, 2019 om 05:17 //

    En dan nog eens wat : ( zo mee en dan zet ik hier een `mes-scherpe`-reactie ` neer, sorry daar kan ik niks aan doen, het moet er weer even uit…ligt aan mijn sterrebeeld denk ik ) …
    Vraagje : we hebben allemaal die docu gezien van Michael Jackson ….en we hebben er allemaal onze mening over gevormd, wel aan zijn kant, niet aan zijn kant, misschien aan zijn kant….maar begrijp 1 ding heel goed, dat wij allemaal ( indien je dagelijks TV kijkt ) je GEMIDDELD zo `n 20 a 30 Pedo `s ziet op TV….waarvan U niet weet dat zij dat zijn ! U bent er zelfs o n b e w u s t aanhanger of fan van ! En U gaat er zelfs m o g e l i j k morgen op stemmen….U komt daar morgen Uw bed voor uit, U kleedt zich aan en U hebt haast, U stapt in de auto en v e r s p i l t Uw dure benzine ( die niet `fossiel ` is en de prijs van water waard is ) vervolgens komt U het stembureau binnen en deponeert Uw stem op een mogelijke `satanische-baphomet-pedo van deze satanische-piramide-oog-kliek opgejut door het kalergi-plan / c.q. protocollen….om er dan vervolgens weer achter te komen binnenkort dat U weeeer bedonderd wordt in de portomonnee over een paar weken ! Als U dan toch zou moeten kiezen w a t kiest U dan ?? Gaan stemmen op die satanische kliek of een plaatje draaien van de ( mogelijke -) knuffel-pedo, terwijl U de tuin doet en de schuur opruimt of Uw fiets maakt ??….goed nadenken… als U `wakker ` bent, snapt U wat ik bedoel

    Liked by 2 people

  13. Ik ga er nog steeds vanuit dat de verkiezingen je reinste bedrog zijn.
    Het past zo mooi in het plaatje.
    Maar je ziet dat bijvoorbeeld aan de gretigheid waarmee ze ‘peilingen’ wensen te brengen.
    Ik had ooit al eens gezegd dacht ik dat peilingen er alleen maar zijn om de mening van de kiezer te beïnvloeden.
    En zoals je dan ziet, staat terroristisch Groen dan steevast hoog of bovenaan in de peilingen, om vervolgens bij de ware verkiezingsuitslag, als een dief in de nacht te verdwijnen.
    Wie ziek genoeg is om zich met zulke zaken bezig te houden, is ook ziek genoeg om verkiezingsfraude (op wereldschaal) te plegen.
    Ik geloof niet dat het Franse volk op Macaronie heeft gestemd, en dat dat de reden is waardoor we de Gele Hesjes zien.
    Een dictator dus, welke onlangs op visite was in Brussel en als een huppeltrut onder de dekking van paraplu’s een limousine in sprong.
    May komt ook graag op de thee,
    en ‘mama Merkel’, zoals onze openbare omroep haar steevast noemt,
    zag dat het goed was.

    Like

  14. Republikein // maart 20, 2019 om 09:45 //

    Las ikke laatst enkele wetenschappelijke artikelen over oorzaak en gevolg van verslavingen, sex, alcohol, tabak, gokken, halucinerende versnaperingen, pluchklevers werden niet genoemd, echter zit wel in mijn hoofd.
    Deed me denken aan het Kurhaus, gezellig een avondje uit.
    Hersenspoeling!

    Like

  15. Ik ga mijn stem ook niet verschijten. Goed advies van Marijke om de tijd beter te besteden. . Alleen is het weer net niet lekker genoeg om de tuin in te gaan. Ga moeder de vrouw maar een beurt geven. Lijkt me nuttiger dan stemmen.

    Like

  16. marijke // maart 20, 2019 om 22:56 //

    Teun : hahahahaha neeee dat laatste is ook niet zo nuttig, van klaarkomen heb je uiteindelijk na een hoop werk maar 8 seconden plezier van…..en van de tuin, de komende 8 maanden !
    Seks hoort trouwens `s nachts en de tuin doe je overdag…. ( hahaha ! )
    Het weer net niet lekker genoeg ? ? …dan moet je juist je tuin doen, want als het dan mooier weer wordt, dan kun je zitten en dan hoef je niks te doen….plannen heet zo iets
    Vandaag snijboon, stamboon, doperwt, komkommer, tomaten en peultjes uitgeplant en als het daarvoor nog te vroeg is, dan zie ik dat vanzelf…..Over 3 minuten is het LENTE !!!!!!

    Like

  17. Ik kreeg vandaag zonnepanelen, gratis van de woningbouwvereniging.
    Keihard werkende mensen over de vloer
    God zegene ze allemaal

    Like

Reageer ook

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s