Nieuw

Nooit een oorlog meegemaakt

Reken maar na; Tijl is van bouwjaar 1950 en heeft dus nooit een oorlog aan den lijve ondervonden. Een mens rest niets anders dan zich gelukkig prijzen. Vele miljoenen hebben dat geluk niet gehad en hebben dat duur moeten betalen.

Vorige week schreef ik een artikel over misdadige regimes en Rotsus 1958 plaatste daar een aantal links bij naar oorlogdocumentaires die een ander beeld van Wereldoorlog II zouden geven. Geen idee wat mij ertoe bracht om er een te bekijken, nieuwsgierigheid of verveling. Ach het zal een mengeling van beide geweest zijn denk ik.

war-2930223_1280

En zo ging ik dus de verschillende filmpjes in een van de links bekijken, de documentaire is opgeknipt in stukjes van +/- 15 minuten;

https://thegreateststorynevertold.tv/

(Gesteld dat u een kijkje neemt is het aan te raden de volumeknop binnen handbereik te houden want de muziek die erbij wordt afgespeeld is vaak erg hard.)

De eerste twee filmpjes vond ik wat teleurstellend omdat het leeuwendeel mij wel bekend was. Toch zaten er een paar dingen bij die ik niet wist en dat maakte nieuwsgierig waardoor ik toch besloot verder te kijken, gaandeweg werden er wel degelijk een aantal dingen getoond waar ik geen weet van had, sommige belangrijk, andere wat minder maar er zaten zonder meer een aantal eyeopeners bij.

Wat mij wel opviel was dat de concentratiekampen er niet in werden genoemd, dat vond ik eigenaardig, dat is toch een substantieel onderdeel van de oorlog geweest. Na zo’n tien afleveringen te hebben gezien haakte ik af omdat het zelfs voor mijn doen te laat werd. Gisteravond besloot ik de draad weer op te pakken om erachter te komen dat het vanaf dat moment toch een beetje op propaganda begon te lijken. Daarmee bedoel ik dat ik het er best mee eens was dat de Duitse militairen beter getraind en meer gedisciplineerd waren dan hun tegenstanders maar om ze nou gladiatoren te noemen dat ging mij rijkelijk ver. Wat niet wegneemt dat ik verbijsterd was door de oorlogsmisdaden van zowel de Sovjets als de geallieerden. Deze feiten zijn als het ware uitgegumd door de overwinnaars, de beelden logen echter niet.

flag-3093595_640

Het geheel overziend kun je niets anders dan vaststellen dat een oorlog vele malen afschuwelijker is dan generatiegenoten misschien denken. Soldaten sterven, maar de manier waarop wordt vaak uit het oog verloren. Gelukkig zijn degenen die direct in een vitaal deel geraakt worden en binnen secondes sterven maar zij zijn ver in de minderheid, de meesten worden in niet vitale delen geraakt wat vaak een langzame en afschuwelijke dood tot gevolg heeft. Dat geld natuurlijk voor soldaten aan alle zijden.

Logischerwijs doet dat wel ‘wat’ bij soldaten die aan het front gevochten hebben en hun kameraden links en rechts hebben zien vallen zonder in staat te zijn geweest ze te helpen al was het maar met een genadeschot om verder lijden te besparen. Na het zien van de beelden ga je ook anders denken over de term kanonnenvoer want dat is soms letterlijk wat de ingezette troepen zijn.

En dat deed dan weer beseffen dat oorlogvoeren geen strijd van soldaten is maar een strijd van politici die er opdracht toe geven vanuit hun veilige omgeving. Ik denk dat het veilig is te stellen dat frontsoldaten ophouden mens te zijn, wat ze zien en meemaken is te vreselijk om er zelfs maar een voorstelling van te hebben. Het is niet te bevatten.

Niet elke soldaat is echter frontsoldaat, er zijn gelukkigen die achter het front of in geval van WW II zelfs ver van het front hun opdrachten moeten uitvoeren. Dat blijft in de filmpjes nogal onderbelicht. Gek genoeg zijn dat juist de plaatsen waar de grootste misdaden zijn gepleegd. In de beeldvorming na de oorlog waren de Duitsers allemaal oorlogsmisdadigers en de geallieerden helden. Nou na inmiddels vijftien afleveringen te hebben gezien denk ik daar nu wel anders over, misdadigers waren aan alle zijden voor handen. En als er al één groep was die boven de anderen uitstak dan waren dat toch wel de Russen. Aan én achter het front. Geen idee of dat te maken had met het lage of afwezig zijn van enige opleiding of dat ze uit weinig herbergzame gebieden afkomstig waren.

Wat rest is de vraag wie nou de grootste oorlogsmisdadiger was die tot de opdrachtgevers gerekend kunnen worden, Churchill, Roosevelt, Stalin of toch Hitler. Na het zien van de docu rest eigenlijk weinig anders dan dat het min of meer gelijkspel was waarbij Stalin er bovenuit stak qua wreedheid.

Raad ik het aan de serie te bekijken ? Daar ben ik eigenlijk niet helemaal uit, het komt jesleep-2001207_640 nachtrust in elk geval niet ten goede kan ik uit ondervinding zeggen. En toch…. Er worden een groot aantal misdaden getoond waar ik geen weet van had, niet omdat ik me er nooit in verdiept had maar omdat die verhalen angstvallig geheim gehouden zijn. Niet omdat ze de moeite van het vertellen niet waard waren maar omdat het niet paste in het beeld dat de bestrijders van het nazisme allemaal helden waren met uitsluitend menslievende leiders die het beste met de mensheid in gedachten hadden. Dat hadden ze zeker niet.

Kortom de filmpjes waren dan weliswaar (merendeels) zwart/wit oorlog is dat zeker niet, dat is eerder een grote aaneenschakeling van grijstinten. Met bloed overgoten dat dan weer wel…..

boredom-1977519_640Tijl Uylenspiegel

Doe mee met 907 andere volgers

De redactie van deze site modereert niet de reacties op voorhand, opdat u openlijk en direct met elkaar kunt discussiëren. U bent zelf verantwoordelijk voor wat u schrijft in het reactieveld. Het recht om de wet te overtreden, het oproepen tot moord, doodsverwensingen en dergelijke, is echter voorbehouden aan de redactie. Als we dan toch voor de rechter moeten verschijnen, staan we daar liever zelf dan dat we gedwongen worden uw e-mail-adres en IP-nummer af te geven onder bedreiging van overheidsgeweld. Dus houd je een beetje in of wees creatief.

About Tijl Uylenspiegel (500 Articles)
Tijl denkt altijd eerst goed na voor hij iets stoms zegt.

35 Comments on Nooit een oorlog meegemaakt

  1. Tijl zo hard de winnende partij roept dat de verliezende partij zo slecht was hoe slechter ze zelf vaak waren .

    Like

  2. @Tijl ben ik nou zo snel of ben jij nou zo langzaam ? lol quote : vanaf dat moment toch een beetje op propaganda begon te lijken. .
    Dat had ik al na minuut 5 met de dramatisch opzwepende muziek eronder ik heb niet eens verder gekeken naar die bs .
    En het feit dat er niet over de kampen wordt gesproken zegt genoeg .
    Hitler heeft alleen maar scheise gebracht niet alleen voor de joodse slachtoffers maar ook voor zn eigen bevolking want darvan zijn er ook miljoenen omgebracht en ze leven nog steeds met een schulkult tot op de dag van vandaag .
    Overigens je hoort die moffen altijd huillie huillie doen over die schuldkult en ze proberen er van alles aan te doen om het te ontkennen (dom dom dom ) maargoed.
    In mijn ogen kunnen ze beter gewoon zeggen ja klopt is gebeurd maar dat waren niet wij we waren nog niet eens geboren toen en we zijn ook geen nationaal socialisten dus oprotten met je schuldkult .
    Dat zou mijn aanpak zijn hetzelfde heb ik met negerts die zeiken over slavernij ………..heel simpel .
    Ik heb nooit geen slaven gehadt en jij hebt nooit katoen geplukt dus oprotten met je bullshit .
    Om even terug te komen op de kampen daar zijn die moffen ook goed in dan komen ze met het volgende scenario ja let even op de kinder logica om aan te geven hoe dom ze zijn in hun denken komt ie .
    Ja maar de concentratie kampen hadden nooit die capaciteit om zes miljoen joden te vergassen en te verbranden en dan praten ze over de bekendste kampen Auschwitz Dachau Bergen Belzen sobibor treblinka .
    Maar er is er werkelijk niet eentje die ooit eens verder gekeken heeft en bestudeerd heeft hoeveel kampen en arbeids lagers er waren dat past namelijk niet in de selectieve denkwijze die je bij ontkenning van feiten niet belicht wil hebben want dat doet au al je werk voor niets en de waarheis in je bek pats boem .
    Dat noemen ze an inconveinient truth : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nazi_concentration_camps

    Liked by 1 persoon

  3. Tijl Uylenspiegel // maart 8, 2018 om 17:57 //

    Nou ik denk toch dat verder kijken helpt hslot4, men laat ook veel van de aanleiding zien hoe Hitler aan de macht kon komen en waarom hij zo mateloos populair was. Wat wij meestal te zien krijgen zijn de toespraken waarbij hij tekeer gaat, de werkelijkheid was echter dat hij verbaal bijna geniaal was. Daarnaast is het onmiskenbaar dat hij met name tot de oorlog veel goeds voor de Duitsers heeft gedaan.
    Nee met een hoop dingen zijn mijn ogen verder geopend.
    We zien in het heden gemakkelijk dingen over het hoofd die destijds nou eenmaal anders lagen.

    Liked by 2 people

  4. Johan P // maart 8, 2018 om 18:09 //

    De geschiedenis wordt geschreven door de winnaars. Die zullen dus altijd proberen zichzelf op de beste manier te presenteren
    Mensen die beweren dat welke partij dan ook in een oorlog schone handen houdt zijn echt enorm naief. Ik heb het onder een ander bericht ook al gezegd : in een echte oorlog zijn geen regels. De Conventie van Geneve is feitelijk gewoon onzin en probeert oorlog in een soort sport te veranderen.
    Het doel van een oorlog is ervoor te zorgen dat de andere partij je geen schade meer kan berokkenen en de eigen bevolking te beschermen terwijl dat eerste doel wordt bereikt. Dat geldt voor zowel de agressor als de verdediger. men moet niet proberen het mooier te maken dan het is.

    Liked by 2 people

  5. In NL hadden we eertijds ene Lippe von Biesterfeld, die kon dat wel niet schilderen, maar in het belazeren van de Koningin was ie aardig bedreven en hij vulde ruimhartig zijn eigen zakken over de rug van het Nederlandse volk en toch hield met name de linkse pers enorm van deze adellijke schooier en zitten we nu opgescheept lieden als Ollonkrent, Pechtolt, Klavert, Asschert en meer van dat kleurrijke volk.
    We leren het nooit.

    Liked by 2 people

  6. Dat die Russische soldaten het meest wreed waren heeft misschien iets te maken met hun miljoenen landgenoten die afgeslacht waren door de Duitsers? Geen excuus, maar toch..

    Liked by 1 persoon

  7. Er zijn ook veel verslagen en boeken geschreven door overlevers en getuigen. Die geven ook een ter plekke ander beeld dan je in grote lijnen leest. Vaak zoek ik meer in die hoek en zoek op youtube filmpjes die geplaatst zijn. Alleen dit materiaal op zich geeft al een ander beeld.
    Ik ben nog steeds bezig met de slag om de Midway, het zeegebied tussen Japan en Pearl Harbor. De slag om de tussenliggende kleine eilanden, de wreedheid van Japanners, daar waren de Duitsers nog amateurs bij.

    Liked by 3 people

  8. Een van de eilanden Guam, wat nu voor china een obstakel is omdat de USA er een grote bases heeft, dit eiland heeft een grote slag gekend tussen mariniers en Japanners, maar ook Saipam.

    Like

  9. Duchesne // maart 8, 2018 om 21:22 //

    Keigoed stuk Tyl, en prima conclusies, ik ga een stap verder…..

    Ik heb er nu een aantal gezien, verhelderend en inderdaad, je beeld word bijgesteld. ik heb nooit geloofd in enkel slechte Duitsers en enkel goede Geallieerden, maar hoe het met Tsjechië zat en met Polen….men begint altijd met Hitlers verklaring dat men Polen is binnen getrokken, nooit het waarom en wat eraan voorafging. en dat werpt een heel ander beeld op WO2 en wie er nu eigenlijk begon….

    Blijkbaar mag er niets goeds uit Duitse handen komen, word er een kunstmatige haat leven gehouden. Het oorlogs en verzets museum heeft voor schoolkinderen vragenlijsten in een speurtocht. De vraag; zoek een voorbeeld van propaganda word richting Duitse dingen geleid….propaganda als negatief woord….terwijl men zelf meedoet met propaganda door Anne Frank en anti Islamisme met elkaar te verweven als slechte gedachten door ons als Nederlanders als we iets over Islamisten zeggen.

    Conditioneren noemt men dat, doe je bij een hond blijkbaar…..Pavlov land !

    Ik wil open en correcte voorlichting, eerlijke en juiste geschiedschrijving. en als blijkt dat alle leiders en alle soldaten misdadigers onder de rangen hadden, dan is dat zo. Laat de les zijn niet te denken dat anderen alleen slecht zijn, laat het eigen denken functioneren.
    Als Hitler goede dingen heeft gedaan waar wij nu nog profijt van hebben, wees dan zo eerlijk het in de boeken te schrijven. Als de Nederlandse regering in ballingschap aan het einde van de oorlog het communistisch verzet aan de Duitsers verraad om ze te laten oppakken en afschieten, vertel dan ten minste dat het was om ze niet in de regering ter hoeven opnemen na de oorlog.
    En stop met de verheerlijking van een staatshoofd welk vluchtte, van alle andere aangevallen landen bleven de staatshoofden in hun land en gingen in gevangenschap, met recht opgeheven hoofd.
    Hier moest men blijkbaar vluchten met land’s goud en word de wagen waarmee men dat deed nog bijna als een heilig object afgeschilderd. Geef hen die het verdienen de eer en de waardering, maar kweek geen valse historie want nu komt er veel andere informatie boven.

    Wij zijn op een wolk van leugens opgevoed en moreel gevormd, en die leugen over oorlog en slechte Duitsers was niet de enige, het is er een van de vele.

    Geschiedschrijving moet objectief zijn om er lessen uit te kunnen leren, als wij doorgaan met het vertellen van propaganda zullen de generaties na ons met leugens als leidraad beslissingen nemen….

    Ik ga nu heel ver, maar als onze geschiedschrijving zo enorm vervalst is en zo wij zulke leugens als waarheid krijgen, dan doet dat in mijn optiek ook de geloofwaardigheid van Joodse vernietigingskampen richting de ongeloofwaardigheid trekken.
    Als wij worden voorgelogen over oorzaak en gevolg, dan worden wij misschien ook wel voorgelogen over alles wat men verder verteld.

    De hypocriete houding van regeringsleiders is echter onveranderd gebleven, de arrogantie, het geen standpunt innemen over menselijke zaken maar enkel zaken als norm voor standpunten.

    Ik snap wel waarom wij geen eenheid meer zijn, we weten dat we leven tussen de leugens en daar haal je geen zelfrespect uit. Het zal elders moeten worden gevonden.

    Gefabriceerde en verzwegen geschiedschrijving met politieke motieven is een misdaad tegen alle toekomstige generaties. Het zou een politieke erekwestie moeten zijn de Nederlandse geschiedschrijving correct en zo volledig mogelijk te doen.
    En dan ben je pas bezig om mensen iets te leren dat waarde heeft.

    Dat Lou de Jong mag lijden in zijn graf, en al die hem hebben gesteund in het bedriegen van een volk.

    Liked by 1 persoon

  10. Tijl Uylenspiegel // maart 8, 2018 om 23:38 //

    Dankjewel Duchesne voor opnieuw een mooie reactie.
    Ook ik heb het moeilijk met uitvinden wat nu waar is en wat niet.
    Niet voor het eerst kwam in een van de filmpjes voor dat de concentratiekampen werkkampen waren en dat toen er tevens mensen in werden geplaatst die voor de Russen waren weggevlucht en hevig ondervoed waren maar ook tyfus meebrachten die wordt overgebracht door besmette luizen. Dat moest dan volgens het verhaal bestreden worden en daar gebruikte men Zyklon B voor.
    Dat staat lijnrecht tegenover de verklaringen van overlevenden.
    In mijn ogen is het absurd de verklaringen van deze mensen in twijfel te trekken. Daarbij komen de verklaringen met elkaar overeen.
    De andere kant is wel zo dat bijvoorbeeld Auschwitz een gigantisch bedrijfsterrein had waar de gevangenen te werk werden gesteld. Dat maakt het op zijn minst vreemd dat ze de arbeiders massaal ombrachten met nota bene een ontluizingsmiddel.
    Blijft de vraag over was het nou een vernietigingskamp of een werkkamp ?
    Ook in de Russische goelags stierven mensen bij bosjes door een combinatie van zwaar werk en sterke ondervoeding onder mensonwaardige omstandigheden, toch worden die kampen nergens vernietigingskampen genoemd. Dat waren het wel want het was niet de intentie dat er mensen zouden overleven.
    De materie is te ernstig om het af te doen met de dooddoener dat de waarheid wel ergens in het midden zal liggen. Helaas is de verslaggeving erover vaak onbetrouwbaar.
    Met als uitzondering natuurlijk de verslagen van overlevenden.

    Like

  11. Scrutinizer // maart 9, 2018 om 02:24 //

    Aan allen.
    Een boek wat ik eenieder met open geest die geinterresseerd is in de materie sterk kan aanbevelen is “Great Wars and Great Leaders” van Ralph Raico.
    Het is boek is niet specifiek pro-Duits maar veleer anti anti-Duits m.a.w. het werpt een zeer kritisch licht op de “goeden” aan de geallierde kant.
    Het is amper een goede 250 pagina’s en zet zowat heel je wereldbeeld op zijn kop.
    Wie twijfelt of het wel objectief is en niet geschreven door een gefrustreerde Duitser. Neen de auteur is Amerikaan (en niettemin snoeihard voor de US leiders) en werkzaam als historicus aan de unicrsiteit van Baltimore. Ja maar, misschien is het wel een of ander eng KKK-mannetje: zo’n white supremacist met Nazi-sympathien? Nou, zoals de naam reeds doet vermoeden is professor Raico joods en zelfs kind van uit Oost-Europese (ik meen Poolse) Joden die de nazi’s ontvluchtten. Bovendien ligt de voornaamste focus op WOI waar WOII in wezen slechts de onvermijdelijke verderzettting van was, na een adempauze. Vraag is dus wie verantwoordelijk zijn voor WOI. Zijn dat wel de Duitsers zoals men ons tijdens de geschiedenisles wil doen geloven of … (toch niet weer die rotzakken die 100 jaar eerder onder Napoleon heel europea wilden veroveren zeker?) Euhm … tja, lees het boek maar. Hoofdstuk 1 (amper 50 pagian’s) volstaar teeds als je geen tijd hebt voor heel het boek.
    Overigens is er ook een hoofdstuk gewijd aan Churchil en diens “verdiensten” tijdens de boerenkrijg in zuid afrika. (Daar leert u tevens waar concentratiekampen voor het eerst uitgevonden waren. Neen, het waren dus niet de russen met hun goelag archipel. Ook die copieerden slechts een andere grote mogendheid…).
    Goh, wat een leerzame inzichten allemaal van deze Joods Amerikaanse historicus…
    Ziehier een link naar de gratis pdf.
    https://mises.org/system/tdf/Great%20Wars%20and%20Great%20Leaders%20A%20Libertarian%20Rebuttal_2.pdf?file=1&type=document

    Like

  12. Esperanza // maart 9, 2018 om 02:36 //

    @ ‘de term kanonnenvoer want dat is soms letterlijk wat de ingezette troepen zijn’.

    Liked by 1 persoon

  13. Tijl Uylenspiegel // maart 9, 2018 om 03:01 //

    Je kunt je niet of nauwelijks voorstellen wat een mens meegemaakt moet hebben om in zo’n staat te geraken.
    Mensen praten maar al te vaak en zo gemakkelijk over oorlog maar het gaat je voorstellingsvermogen te boven.

    Like

  14. Esperanza // maart 9, 2018 om 03:21 //

    Like

  15. Tijl Uylenspiegel // maart 9, 2018 om 03:01
    Je kunt je niet of nauwelijks voorstellen wat een mens meegemaakt moet hebben om in zo’n staat te geraken.
    Mensen praten maar al te vaak en zo gemakkelijk over oorlog maar het gaat je voorstellingsvermogen te boven.
    ———

    Daarom prefereer ik ook een guerilla oorlog. Met enkele gerichte schoten kun je een dictatuur op de knieën dwingen. Van Che Guevara is de uitspraak dat hij liever 60 man tot zijn beschikking had die wisten/begrepen wat er te doen viel dan een leger.

    Like

  16. Islam begrijpt dat ook heel goed en schakelt als eerste de critici uit. Theo van Gogh, Salman Rushdie, Kurt Westergaard, Charlie Hebdo, Britain First, Elisabeth Sabadith Wolff. (net als Mohammed deed, die ‘dichters’ af liet slachten)

    En het werkt, want sinds Charlie Hebdo heeft er geen islamkritische cartoon meer in een msm-krant gestaan.

    Het kan geen kwaad om van je tegenstanders te leren, ook niet als je denkt dat ze barbaars zijn.

    Like

  17. Esperanza // maart 9, 2018 om 04:31 //

    ‘Een guerilla oorlog is te prefereren’ , Fub, hier in Nederland?
    Je bent en blijft een romanticus hé. 😉

    Liked by 1 persoon

  18. Esperanza // maart 9, 2018 om 04:33 //

    Like

  19. 10 minuten:

    Nederland vernietigd in 10 minuten

    Een grote zware volle maan hangt in de zwarte lucht net boven de horizon, de maanaanbidders hebben gewacht op springtij.

    Nederland getroffen door reeksen aanslagen

    (Polygoonstem) Nederland is slachtoffer geworden van wat er uitziet als een zeer gecoördineerde reeks aanslagen. Tijdens de avondspits na afloop van het vrijdaggebed, waar opgeroepen werd tot vrede en gerechtigheid en tolerantie (de islamitische versie), zijn weer duizenden mohammedanen de straat op gegaan zoals al weken gebruikelijk is. Politie- en hulpdiensten zijn compleet uitgeput en overwerkt na maandenlange wekelijkse demonstraties en kleine opstootjes.

    – 17.55 – ANP, Reuters, NOS, DVC

    Vanavond om 17.55 werd MH381 van Malaysia Airlines uit de lucht geschoten met een manpad terwijl het de landing ingezet had boven Amsterdam Oud-West. Het toestel was afkomstig uit New York en maakte een tussenstop op Schiphol onderweg naar Ben Gurion in Israël. Meerdere huizen in Oud-West zijn ingestort, de brokstukken liggen verspreid over grote delen van het stadsdeel, de westelijke zijde van het Vondelpark staat in brand. Het aantal slachtoffers is nog niet bekend, maar iedere inzittende van het vliegtuig kan als overleden beschouwd worden.

    – 17.56 – F-16’s stijgen op vanaf vliegbasis Volkel en Leeuwarden, maar worden vrijwel onmiddellijk uit de lucht geschoten door vermoedelijk dezelfde soort manpads. Onze luchtmacht bestaat niet meer.

    – 17.57 – De eerste politie-helikopter gaat de lucht in in Amsterdam, maar komt niet ver. Een manpad. Van een teruggekeerde jihadi.

    Deze hele actie tot nu toe werd uitgevoerd door slechts 50 jihadi’s. Er zijn veel meer getrainde en teruggekeerde jihadi’s dan tot nu toe werd aangenomen.

    – 17.57 – Overal staan auto’s en politiebureaus in de brand. De brandweer- en ambulancediensten kunnen hun werk niet doen. De uit de moskeeën gestroomde moslims vallen alles aan wat ze tegen komen.

    – 17.58 – Tientallen hoogspanningsmasten gaan om. Het lijkt erop dat er van tevoren explosieven geplaatst zijn en dat die allen tegelijkertijd zijn afgegaan. Alle hoogspanningsmasten stonden op cruciale plaatsen en werden alleen bewaakt door zeemeeuwen en kraaien op de kabels en de sporadische buitenkoei die tegen één van de betonnen poten diarreert. (waarom hebben die beesten eigenlijk chronische diarree, maar dat is een ander punt)

    – 17.59 – De kazernes in ‘T Harde, Wezep, Ede en Apeldoorn worden bestormd door islamitische commando-troepen ieder bestaande uit slechts 50 man naar het zich laat aanzien. Alle kazernes zijn zonder veel weerstand veroverd en de aanwezige soldaten (m/v), allen ongewapend, zijn omgebracht blijkens beelden op you tube en liveleak die gelijk gepost werden. Zware wapens en pantservoertuigen worden uitgedeeld aan mohammedanen die blijkbaar van te voren op de hoogte waren en massaal toestromen..

    – 18.00 – Meerdere explosies in Pernis en de Amsterdamse Petroleumhaven.

    – 18.00 – Gelijktijdige explosies bij de kerncentrales Petten en Borsele. Petten is vernietigd en verspreidt radio-activiteit en Borsele schijnt tot nu toe niet noemenswaardig beschadigd. Het leger is onderweg, maar moet uit Limburg komen, omdat dat ambtelijk zo geregeld is.

    – 18.00 – De zee-keringen rondom Rotterdam zijn opgeblazen en Nederland loopt onder water. Computers van elektriceitscentrales en waterbeheer zijn gehackt en door het hele land worden gemalen uitgezet en sluizen geopend. De systemen van de Waterschappen draaien nog op Windows 95 en zijn stuk, kapot, in de zin van doen het niet meer.

    – 18.01 – Het NOS-Staatsjournaal is net begonnen als er LIVE een enorme explosie plaatsvindt en er jihadistische marsmuziek uit de speakers komt.

    – 18.01 – Pernis en Petroleumhaven zijn verloren. Het hele gebied staat in brand en één voor één exploderen alle opslagtanks.

    – 18.01 – Annechien Steenhuizen wordt LIVE onthoofd (ik mag geen foto plaatsen, want dan krijg ik het OM achter me aan). Het Nederlandse volk is in shock en verbijstering en in de meeste plaatsen valt internet, stroom, en televisie uit. WOII-veteranen schakelen over op de korte golf, truckers op hun “bakkies”. Zendamateurs gaan de lucht in.

    – 18.01 – Het NOS logo is vervangen door dat van ISIS en de jihadi’s melden het Okura hotel en de Euromast bezet te hebben. Trappen en liften zijn opgeblazen en er zijn boobytraps geplaatst. Gijzelaars zijn bijeengedreven in de restaurants. Elke minuut word er één onthoofd en naar beneden gegooid. Vanaf het dak van het Okura worden lukraak mortiergranaten afgeschoten op de niet-islamitische wijken. Beide gebouwen worden bewaakt door met manpads uitgeruste jihadi’s en scherpschutters, al is dat eerste eigenlijk niet meer nodig, omdat zojuist vliegbasis Gilze-Rijen in handen van ISN is gevallen.

    – 18.02 – Meer dan honderd zelfmoordbomvrachtwagens zijn ingereden op doelen. De Westertoren, de Dom, de St. Jan en de Martini-toren zijn niet meer. In de Afsluitdijk is een gapend gat geslagen. Bijna gelijktijdig gaan er zelfmoordenaars af op tientallen stations.

    – 18.02 – Deurne is veranderd in een rokende puinhoop en Volendam en Venlo liggen zwaar onder vuur. Door heel Amsterdam worden bruggen opgeblazen.

    – 18.02 – Het ISN-journaal laat beelden zien van Londen, Madrid, Berlijn en Parijs en die steden staan volledig in brand. Hezbollah heeft 50.000 raketten op Haifa, Israël, afgevuurd in de laatste 5 minuten. En ondanks dat er tientallen onderschept zijn door iron-dome bestaat Haifa niet meer. Paul de Leeuw liep blijkbaar toevallig in het pand van ISN-NPO rond en wordt nu LIJF in beeld opgehangen.

    – 18.03 – ISN, Islamitische Staat Nederland, maakt bekend dat alle drinkwaterbassins in Nederland geïnfecteerd zijn met ebola. Drinkwater is beschikbaar in de moskeeën voor hen die zich bekeren.

    – 18.03 – Apaches stijgen op van Gilze-Rijen. Islamitische vliegeniers die in het Nederlandse leger hun kennis op hebben gedaan brengen die nu in de praktijk. Islamitische zelfmoordpolities blazen zich op in politiebureaus in alle grote steden.

    – 18.04 – Het water stijgt, op meerdere plaatsen worden dijkdoorbraken gemeld. Over het hele land staan busstations in de fik. Er komen berichten binnen van massale onthoofdingen van ongelovigen rond moskeeën. Het schijnt dat er wapens uitgedeeld worden, kalasjnikov’s en RPG’s. Blijkbaar konden moskeeën al die tijd functioneren als wapenopslagplaatsen. De uitspraak van Erdogan dat moskeeën kazernes zijn hadden we serieus moeten nemen.

    -18.05 – De Apaches worden ingezet om de kafir te vernietigen. Rucphen is van de aardbodem gevaagd.

    – 18.05 – Lukraak worden Nederlanders op straat de keel doorgesneden. ISNPO heeft een extra fan-pagina in het leven geroepen om daar van te kunnen genieten [klik hier maar niet want het is geen link]

    – 18.05 – De beruchte top-600 en de 600 islamitische criminele gangs die we in Nederland toegestaan hebben zijn bezig alle banken leeg te halen en alle pinloketten op te blazen, niemand legt ze iets in de weg. De DNB is tot stof gereduceerd nadat vijf met explosieven volgeladen zelfmoord trucks er op in reden. De omgeving is weggevaagd. De Mohammedanen zoeken nu met bulldozers en graafmachines naar goud. Lag dat niet ergens anders?

    – 18.06 – Het ISNPO-journaal is verheugd te kunnen melden dat een in Nederland opgeleide (van het geld van de kafir) moslima in de kernfysica de meltdown van Borsele alsnog in gang heeft gezet. Deze berichten bereiken ons van over heel Europa.

    -18.06 – Mexicaanse drukskartels en ISIS zijn het zuiden van de Verenigde Staten binnengevallen.

    – 18.06 – Het koninklijk huis laat weten dat het veilig onderweg naar Argentinië is in twee afzonderlijke vliegtuigen waarvan er één gevlogen wordt door Willem-Alexander. Ze vragen het Nederlandse volk zich geen zorgen te maken om hun koninklijke veiligheid en betuigen hun medeleven in deze moeilijke tijden. De familie laat weten dat ze het betreuren dat hun paleizen geplunderd worden en benadrukt nogmaals de islam te respecteren om het vreedzame karakter daarvan. En zij verzoekt ISN om … piep … piep

    – 18.07 – Een beschaving is vernietigd. De hel is losgebarsten.

    Nou dat ging nog best makkelijk niet. Net niet binnen de 10 minuten.

    https://fubar.mobi/2014/08/26/nederland-vernietigd-in-10-minuten/

    Liked by 1 persoon

  20. Esperanza // maart 9, 2018 om 05:08 //

    These are the days now that we must savor
    You’ve got to hold them in your heart.

    Like

  21. ongelovige // maart 9, 2018 om 08:01 //

    Windows 95
    Annechien Steenhuizen
    PAUL de LEEUW! Eindelijk.
    12 minuten

    Liked by 1 persoon

  22. Republikein // maart 9, 2018 om 13:38 //

    Doping.

    ARD: 58 Prozent der Deutschen wollen endlich wieder Krieg. Laut der von Infrastest Dimap zum Syrieneinsatz durchgeführten Befragung seien angeblich 56% der Deutschen für einen Syrieneinsatz! 2 Jahre später bleibt die Zustimmung stabil. Etwa 60 Prozent der Deutschen haben am 24.09.2017 ihre Stimme für die GroKo-Kriegstreiber gegeben.

    Die Medien dienen der Volksverdummung und unsere sachliche Berichterstattung wird stark beeinflusst von Politk und Wirtschaft. Es gibt Dokumetationen, die nicht gesendet werden dürfen, weil dadurch der Verkauf bestimmter Produkte gehemmt würde. Es gibt deutsche Kriegseinsätze, die als „Detailoperationen“ vertuscht und verharmlost werden. Bloß weiß der Fernsehkonsument nicht, was man ihm vorenthält. Genauso sind viele große Internetseiten insofern beeinflusst, dass sie über bestimmte Themen nicht berichten.
    http://noch.info/2018/03/nichts-von-der-geschichte-gelernt-58-prozent-der-deutschen-wollen-endlich-wieder-krieg/

    Like

  23. @Tijl quote : Daarnaast is het onmiskenbaar dat hij met name tot de oorlog veel goeds voor de Duitsers heeft gedaan.
    Ja klopt in 1936 de dienstplicht weer ingevoerd en vervolgens miljoenen moffen de dead in gedreven het ruimt wel lekker op
    En we kunnen er nog lekker op los mepen met de nazi knuppel werkt nog steeds lmfao .
    Hitler was een psychopaat en vervend kinder moordenaar .

    Liked by 1 persoon

  24. Duchesne // maart 9, 2018 om 16:20 //

    #Hslot…..misschien…. in Nederland stuurde de overheid de Marechausse te paard met de sabel de straten op omdat de mensen honger hadden, dat was de oplossing in Nederland. Vrouwen, kinderen, mannen, maakte niks uit, de sabel erover en soms erin.
    Ook toen nul visie en gewoon knuppelen. Wist je dat in 1920 in de provincie grondingen een decreet was dat iedere communist direct mocht worden gedood. Ter plekke….nog geen 100 jaar geleden.

    Hitler was misschien slecht, het is niet aan mij meer om nog een oordeel te hebben als ik ontdek dat wat mij aan geschiedenis is geindoctrineerd en als waarheid is verkocht bol staat van de leugens. en dan ga ik ALLE in twijfel trekken, kwestie van zien dat ik word belogen en even gaan kijken wat er dan nog meer gelogen kan zijn. afgelopen week heb ik het verhaal over de concentratiekampen ook geparkeerd in de twijfel of het ooit gebeurd is zone……

    ….en dat is het gevolg van mensen voorliegen tot ze ineens ontdekken dat ze op punten voorgelogen zijn. Anne Frank, ze woonde in Amsterdam…….en daar stopt momenteel voor mij het verhaal. Tot iemand met de waarheid komt en deze het ook blijkt te zijn.

    Al het gelul over vroeger, morgen is veel belangrijker nu, wij staan wel voor de poort van een vernietigingskamp. Of erger, we wonen in een toekomstig oorlogszone, gecreeerd door onze eigen politici. Hun leugens zijn nu openlijk, hun gekonkel met dictators ook, die arrogantie hebben ze, ze zijn blijkbaar enorm zeker van hun eigen voortbestaan.

    We worden tot in ons voortbestaan en dat van de komende generaties verrraden, en dat is in elk geval heel duidelijk.

    En dan kan Adolf, chrchill of Stalin of alles uit die tijd mij de kloten kussen, het is hier en het is nu.

    En nu zijn wij aan zet.

    Like

  25. Duchesne // maart 9, 2018 om 16:23 //

    P.s. kindsoldaten, wat denk je dat hier het gros in het leger is? sommigen moeten nog leren de tanden te poetsen. Ze worden zo jong mogelijk ingelijfd, goed te vormen tot luisterende voorwerpen. Daarom schreeuwen kaderleden altijd naar lagere rangen, een soort constant africhten om blind te reageren.

    En dat vind ik eng.

    Like

  26. Tijl Uylenspiegel // maart 9, 2018 om 16:40 //

    Het lijkt mij raadzaam Hslot4 dat u eens een paarafleveringen van de docu bekijkt, sommige zaken liggen echt anders dan u denkt.

    Like

  27. Esperanza // maart 9, 2018 om 18:13 //

    Klopt @hslot4, dat Hitler geschift was en zijn landgenoten in zijn gekte wist mee te slepen en daarbij miljoenen Duitsers waaronder hele ladingen kindsoldaten de dood heeft ingedreven valt niet te ontkennen.

    En dat Hitler een moordenaar van de Duitse kinderziel was is eveneens helder:

    https://www.scholieren.com/praktische-opdracht/5767

    .

    Like

  28. @ Tijl Uylenspiegel heb die filmpjes al heel lang geleden gezien en valt bij mij in het kader mindfuck en propaganda .
    Mischien handig als je eens wat uit eerste hand informatie tot u neemt er zijn nog steeds nabestaanden en overlevenden van de holocaust waaronder mijn eigen familie.
    119 omgebracht in de kampen en dan is het mij totaal worst hoe je een kamp wilt benoemen arbeidslager concentratie kamp werkkamp alles lood om oud ijzer mensen werden erheen getransporteerd om vermoord te worden .
    Zo iets heet genocide en dan maakt het geen fuck uit hoe je het middel benaamt grootouders ooms tantes neven nichten tot baby’s van drie maanden oud alles ging op transport en kwam niet meer terug .
    Vader joods krijg je een B in je ausweis van bastaard en ging je ook op transport 12 jaar oud of je kreeg een uitnodiging om bij die grune polizei te verscheinen voor een medisch onderzoek met je kind .
    Moeder en kind werden gescheiden en na het onderzoek weer heen gestuurd en voor dat je thuis was lag je kind al dood in je armen die hadden ze namelijk even een spuitje gegeven voor vertrek .
    Tja lees je niet in het school materiaal of op het net he ? .
    Een stukje waarheid uit eerste hand Amsterdam de eens niet zo Vrolikstraat zeg maar .

    Geen persoonlijke aanval hoor Tijl maar mijn ervaring is gewoon anders en uit eerste hand niet van het net of horen zeggen.

    Like

  29. Scrutinizer // maart 9, 2018 om 19:50 //

    @hslot,
    Met alle sympathie voor het leed wat uw familie aangedaan werd, wil ik toch een nuance plaatsen.
    U zegt dat de benaming niet uitmaakt. Klopt: enige wat telt is hoe het ECHT was. Dus als de benaming slechts propaganda is, die de lading niet dekt, dan doet het laber er niet toe doch wel de onderliggende werkelijkheid.
    Probleem is evenwel dat we die niet kennen.
    We weten dat er vele doden gevallen zijn in de kampen.
    Elkeen is er een te veel en als het er miljoenen zijn, des te erger.
    Dat neemt evenwel niet weg dat het wel een verschil uitmaakt of dit beoogd was of niet.

    Als een bouwvakker van mijn dak valt en sterft, ben ik nog geen moordenaar.
    ALS (en ik zeg bij deze niet dát het zo is, maar louter hypothetisch: ALS) het zo was dat de Nazi’s behoefte hadden aan goedkope arbeidskrachten in o.a. hun munitiefabrieken (terwijl de arische Duisters zelf aan het front waren ingezet, waardoor er een tekort aan mankracht was in de fabrieken) en daarom een soort dwangarbeid inrichtten (zeg maar gerust: slavernij), dan is dat een groot onrecht en een grote schande, zeker als blijkt dat uit een drang naar kostenefficiency de levenscondities zo hard waren dat er velen bezweken aan de combinatie van ondervoeding en te hard werk en mogelijk gebrekkige hygiene gevolgd door afwezigheid van medische zorg en al helemaal als men dit van tevoren had kunnen inzien en niettemin toch hiervoor koos i.p.v. wat meer uit te geven aan voedsel, hygiene en zorg (kortom als men onverschillig was t.o.v. “collateral damage”). Slavernij is een onrecht en helemaal als de slachtoffers het met de dood moeten bekopen.

    ECHTER er is wel een verschil tussen voorgaande of moedwillige uitroeiing in vernietigingskampen. Begrijp me niet verkeerd: ik praat het minder erge scenario geenszins goed. Maar de mate van disgust moet wel overeenstemmen met wat er zich heeft afgespeeld. Om een analogie te maken: stel iemand schiet een blanke boer dood in zuid-afrika, dan is dat een schande. Maar als ie hem eerst langzaam martelt en dan pas doodt, is het nog 100 keer erger. Welnu, als iemand die wel degelijk gemoordt heeft, valselijk beschuldigd wordt om eerst nog eens lekker uren lang gemarteld te hebben (en op basis daarvan een navenant hogere straf krijgt), dan is dat ook niet netjes. De waarheid heeft zijn rechten. Wat die is, weet ik ook niet met stellige zekerheid en zal ik vermoedelijk ook nooit 100% zeker weten maar het punt is dat als u zegt dat het niets uitmaakt, nou, daar ben ik het niet mee eens. Het maakt wel degelijk wat uit.

    Kleine anecdote: aan moederszijde werd mijn grootvader opgepakt en naar een werkkamp nabij de Frans-Duitse grens gestuurd. Mijn grootvader raakte met een opzichter in gesprek en uitte zijn droefheid en toonde daarbij een fotootje van zijn kindje (mijn mama als peuter). Daarmee had ie kennelijk een gevoelige snaar geraakt en dus werd hij vrijgelaten. Hij kreeg een auto ter beschikking om weer naar huis te rijden en een enorme voorraad voedsel voor onderweg en overschot om met zijn gezin te delen. Bij aankomst in Antwerpen moest ie de auto wel weer inleveren bij de autoriteiten. Tja, zulke Duitsers had je dus ook…
    Overigens een grappig detail: mijn moeder zag er als kind naar verluidt erg joods uit (ofschoon ze het niet is). In die mate zelfs dat Joodse klanten van haar grootmoeder die een prive kraamkliniek had (waar Joden heengingen omdat in de staatklinieken in die tijd steeds crucifixen aan de muur hingen), bij het zien van dat peutertje steevast aan directrice (mijn overgrootmoeder cq. mijn moeders grootmoeder) vroegen “Is dat er ook een van ons?” Neen, dus. Maar punt is mijn moeder zag er als peuter erg joods uit en o.b.v. een fototje van haar wekte mijn grootvader zoveel medelijden op dat ie door de Duitsers werd vrijgelaten uit een werkkamp en nog voedsel voor hem en zijn gezin meekreeg (ofschoon het toen behoorlijk schaars was) en dus een auto ter beschikking kreeg die ie een week later moest inleveren.

    Dat neemt niet weg dat het met miljoenen andere onschuldigen anders is afgelopen. Elke dode valt te betreuren en het totaal (dus inclusief zigeuners, Russen, Polen, overige slavische mensen en homo’s) was geloof ik wel 20 miljoen. Niettemin is de vraag WAT er precies gebeurd is en ik weet dat het beeld misschien toch wat meer nuance verdient dan wat algemeen verondersteld wordt.

    Liked by 1 persoon

  30. Tijl Uylenspiegel // maart 10, 2018 om 00:00 //

    Dankjewel Scrutinizer, ik heb het altijd moeilijk dit soort discussies aan te gaan omdat het leed soms zo diep zit. Ook mijn vader is destijds opgepakt voor de arbeiteinsatz en heeft de oorlog ternauwernood overleefd maar dat neemt niet weg dat dat je niet het recht geeft een loopje te nemen met de waarheid, zoals u zegt; voor zover die nog te achterhalen is.
    Persoonlijk vind ik het een goede zaak om te kijken waar de mateloze populariteit van Hitler vandaan kwam, hoe hij dat voor elkaar kreeg, de docu heeft mij geholpen het beeld dat ik had completer te maken.
    Zijn populariteit oversteeg de landsgrenzen, vanuit alle landen die hij bezet heeft zijn complete regimenten vrijwilligers naar (met name) het Oostfront gegaan, sommige daarvan (de Belgische) kregen na verloop van tijd veel waardering vanwege hun moed. Landverraders? Jazeker. Interessanter is de vraag wat hun aansprak in het nazisme.
    Na de Eerste Wereldoorlog kwamen mensen in een soort ideologisch vacuüm terecht waarin meerdere ideologieën de boventoon probeerden te krijgen, de democraten, de fascisten, de communisten en uiteindelijk de nazi’s. Wat bewoog mensen de ene of de andere ideologie te omarmen ? De nazi’s zijn verslagen, de communisten hebben hun ideaal nooit kunnen verwezenlijken, Mussolini is verslagen maar Franco heeft tot ver na de oorlog zijn bewind overeind weten te houden tot aan zijn dood. Je zou dus kunnen zeggen dat de democratie heeft overwonnen, maar we zien dagelijks dat er ook aan dat systeem de nodige minpunten zitten.
    In de verhalen van Belgische oud-strijders die naar het Oost-front gingen komt meerdere malen naar voren dat het vanaf de kansel gepropageerd werd. Filmmateriaal laat zien hoe ze toegejuicht werden bij vertrek, niet door tientallen maar door duizenden.

    Like

  31. Esperanza // maart 11, 2018 om 15:25 //

    Scrutinizer @maart 9, 2018 om 19:50 //

    Dat d’r tijdens WW II ook Duitsers met een goed hart waren neemt niet weg dat Hitlers aanwezigheid als een doemscenario heeft uitgepakt..

    https://fenixx.org/2016/05/01/filmpje-kijken-shoah-omtrent-de-meest-barbaarse-daad-van-de-20e-eeuw-de-holocaust/

    Like

  32. Tijl Uylenspiegel // maart 11, 2018 om 15:58 //

    Kan de filmpjes niet zien omdat ze verwijderd zijn Esp.

    Like

  33. Republikein // maart 11, 2018 om 17:58 //

    Er zijn nieuwe foto’s opgedoken van AH te Argentinië.

    Like

Reageer ook

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: