Dat ik dit nog mee moet maken

Zojuist een filmpje gezien bij het door Fubar zo gehate GeenStijl en het enige dat ik minutenlang kon denken was “dat ik dit nog mee moet maken”. En dat dan nog wel in mijn geboortestad Den Haag waar wel moeilijk wordt gedaan over demonstraties van Pegida maar waar dit gewoon doorgang mag vinden. En ik dacht “ik” maar had eigenlijk moeten denken “we” want ik stel me zo voor dat ik niet bepaald de enige ben.

Ongetwijfeld zullen er weer mensen zijn die dit gaan verdedigen door te zeggen dat er in Limburg ook nog steeds processies zijn maar bij mijn weten zien die er op de een of andere manier toch vreedzamer uit. Oh die islam is zo vreedzaam, en dat die trommels het geheel nogal een onheilspellend tintje geven dat zal ook wel weer aan mij liggen.

Nederlanders (de echte dan) hebben ook nog niet het begin van een idee wat er gezongen en geroepen wordt, is het een oproep tot jihad? Ik weet het niet. Erg vredelievend klinkt het niet. Maar dat zal ongetwijfeld veroorzaakt worden door mijn islamofobie. Mijn ziekelijke angst voor de islam en alles wat ermee samenhangt. Tenminste zo stel ik me voor dat de verdedigers van deze ongein zullen zeggen.

Jazeker de NSB en de nazi’s hebben ook door onze straten gemarcheerd maar die hadden daar eerst wel een oorlog voor nodig, die tijd schijnt voorgoed voorbij te zijn, onze elite heeft ons al uitgeleverd nog voordat er een klap gevallen is. Kijk ik veracht de deelnemers aan die optocht tot in het diepst van mijn ziel maar ik ben des duivels op de idioten die hier toestemming voor hebben gegeven, wat bezielt die mensen, what were they thinking? Hoe is het mogelijk dat je een optocht mag houden en daarbij in het Arabisch mag zingen en spreekkoren houden? In Nederland wel te verstaan.

Weet u, ik dank god op mijn blote knieën dat mijn ouders niet mee hoeven te maken, die hadden hun portie al gehad in de oorlog. Er is een troost, wij gaan geen oorlog meemaken, wel een overheersing maar die is gerealiseerd met medeweten van onze bestuurders.

Gek, het zal haar intentie niet geweest zijn maar ik moest denken aan dat liedje van Claudia de Breij “Mag ik dan bij jou?”

Klik op het plaatje om je anti-islam sticker te bestellen

sticker

Doe mee met 4.628 andere volgers

About Tijl Uylenspiegel (183 Articles)
Tijl denkt altijd eerst goed na voor hij iets stoms zegt.

68 Comments on Dat ik dit nog mee moet maken

  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Mourning_of_Muharram
    The Mourning of Muharram, Remembrance of Muharram, or Muharram Observances, is a set of rituals associated with both Shia and Sunni,[1][2] which takes place in Muharram, the first month of the Islamic calendar. Many of the events associated with the ritual take place in congregation halls known as Hussainia.

    The event marks the anniversary of the Battle of Karbala when Imam Hussein ibn Ali, the grandson of Muhammad, was killed by the forces of the second Umayyad caliph Yazid I at Karbala. Family members, accompanying Hussein ibn Ali, were killed or subjected to humiliation. The commemoration of the event during yearly mourning season, from first of Muharram to twentieth of Safar with Ashura comprising the focal date, serves to define Shia communal identity.[3] At present, Muharram observances are carried out in countries with a sizable Shia population.

    Like

  2. Tijl Uylenspiegel // oktober 12, 2016 om 14:24 //

    Het kan me niet verdommen wie of wat ze gedenken, laat ze dat lekker in een islamitisch land doen, keus zat. Trouwens als elke veldslag gevoerd door islamieten herdacht moet worden dan kunnen ze 365 dagen per jaar van die optochten houden.

    Liked by 3 people

  3. Och, Ashura. Nog eens wat anders dan een palmpasenoptocht als in mijn jeugd. Bestaat dat eigenlijk nog, of was dat een streekgebonden iets?

    En ‘gehate GeenStijl’. Ja. Omdat ze hypocriet zijn. Wel een beetje surfen op de ‘onderbuik’, ook daadwerkelijk wel met dingetjes komen. Maar het is op de manier zoals de VVD ook met dingetjes komt, die willen in ene weer streng op immigratie, inburgering en een tikkeltje oppassen met islam. Terwijl ze van de afgelopen 30 jaar 22.5 jaar daarvan verantwoordelijk waren voor het regeringsbeleid dat ons land onder de islamitische knoet gebracht heeft.

    In plaats van met dergelijke schijnheilen heb ik liever te maken met iemand die me recht in mijn bek zegt dat die mijn vijand is.

    Wel misstanden mbt. de islamisering vaststellen, maar ondertussen Aboutaleb op het schild hijsen en Wilders altijd afbranden. Een filmpje stelen van Neree en pas ergens in de middag komen met bronvermelding, ná aandringen. Net als ze 2 dagen terug weer een compleet stuk gejat hadden van ‘de Bezige Bij’, ik had er iets over geschreven, maar had het verward met de Volkskrant waar dezelfde dame ook iets geschreven had (en toen had ik het maar weer ingetrokken).

    Filmpjesdief Pritt.
    https://fenixx.org/2015/10/19/two-dumb-muslims/
    Een antisemiet in dienst hebben, Feynman.
    https://fenixx.org/2016/05/29/dankjewel-martien-pennings-voor-het-fileren-van-feynman-van-gs/
    En een islamiseringsontkenner, Paternotte.
    http://fubarfubar.blogspot.nl/2013/03/bas-copy-paste-paternotte-beschuldigde.html
    Snoeihard onder de gordel liegen over Trump.
    https://fenixx.org/2016/08/07/kloosrieding-bart-nijman-on-trump-deel-ii/
    Fanaatmoslim Aboutaleb bejubelen.
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/10/rut_up.html
    Een huislim in dienst hebben om maar te benadrukken dat niet elke islam fout is.
    Zoek maar op.
    Dan BEN je zelf fout (en schijnheilig).
    Ze zijn stuk voor stuk fout. De enige die ik niet genoemd heb is dat halfbakken christenei van een Quid.

    Like

  4. jowitteroosblog // oktober 12, 2016 om 14:16
    The Mourning of Muharram, Remembrance of Muharram, or Muharram Observances, is a set of rituals associated with both Shia and Sunni,
    ————-

    Die sunni hebben er niet zo veel mee. Die grijpen deze feestdag liefst aan om en masse shia op te blazen.

    En ik wens ze er veel succes mee vandaag. Gingen ze allemaal maar dood.

    Liked by 3 people

  5. Goed stuk van Tijl Uylenspiegel. Ik ben het met hem eens: er komt helemaal geen oorlog en er komt helaas ook geen burgeroorlog. We zijn door onze eigen overheden uitgeleverd, misschien wel verkocht. We zijn lang geleden al ontwapend. Het “point of no return” van de islamisering is dichtbij (of al gepasseerd). De mohammedanen beginnen zich breed te maken. De verovering gebeurt van binnen uit. Ik schat zo dat DENK over een paar maanden 4 zetels haalt? 10 is ook niet onmogelijk. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

    Liked by 1 persoon

  6. delamontagne // oktober 12, 2016 om 15:09 //

    Ik zit die beelden in video wel te bekijken, maar het komt me zo onwerkelijk voor.
    Zijn er eigenlijk nog wel mensen in NL die NL als Nederland hebben meegemaakt.?
    Dit is toch niet normaal zo,n optocht………..
    Zijn er werkelijk geen mensen in Den Haag die dit beangstigd, het zien van zo,n verzameling Idioten.
    Hoort niet in NL, het Westen thuis.
    Geef ze één vinger vrijheid en ze nemen de hele hand.
    Voordat de Hagenezen het door hebben zal het zijn zoals ,t echt hoort, volgens die gekken [ moslimmers ].
    Ergens anders in Europa…………………………

    Like

  7. Als er een optocht zou bestaan van allerlei sadomasochisten die zichzelf en elkaar zouden lopen afranselen met zweepjes en kettingen dan zouden ze opgepakt worden door de politie wegens openbare schending.

    Nu heet het ineens cultuur en staan ze er bij te kijken alsof het de dood normaalste zaak van de wereld is.

    Liked by 2 people

  8. Fubar, palmpasen optocht ken ik ook nog wel uit mijn jeugd in Amsterdam.
    Volgens mij dus niet streekgebonden maar een katholiek feest wat ze op de lagere school deden.
    Of het nog steeds gehouden wordt? Geen idee.
    Alleen een trouwe katholiek zou dat kunnen weten.

    Like

  9. Ook in Europa had je dit soort optochten waarbij mensen zichzelf geselden: de flagellanten. Aanvankelijk, in de 13de eeuw, omdat ze zich wilden inleven in het lijden van Christus, later, in de 14de eeuw, als boetedoening voor de pest (die als straf van god werd gezien). Toen bleek dat ze bij hun tochten door Europa de pest niet bestreden maar juist verspreidden, werd het door de kerk verboden. Ongeveer 700 jaar geleden.
    In Spanje zijn nog een paar zonderlingen met dit soort zaken bezig:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Semana_Santa

    Palmpasen heb ik in Geuzenveld nog meegemaakt in 1958. Een paar jaar later, in Midden-Limburg, was het volgens mij al verdwenen. We leipen rond met een versierde stok en bovenop was iets van een speciaal brood?

    Like

  10. Dacht dat ze dat enkel nog op de Filipijnen deden, waar ze zich aan het kruis laten nagelen en daar een feest van maken.

    Die versierden stok was dacht versierd met palm takjes.
    Iets met brood kan ik me niet herinneren.
    Maar misschien vierden ze dat overal weer net even iets anders.

    Like

  11. bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 16:00 //

    Er is in de geschiedenis van de mens altijd wel een partij geweest die het terrein van anderen wenste in te pikken. In vroegere tijden was dat onder andere ook het christendom, nu lijkt de islam weer eens te vinden dat het hun beurt is om de onmogelijke partij uit te hangen.

    Het probleem dat we vandaag hebben ligt bij het feit dat ik, en velen met mij, geen bezwaar hebben dat een ander anders denkt en in iets anders gelooft dan ik, maar dat best veel mensen niet willen of kunnen inzien dat die andere partij dan ook mij, en met mij die vele anderen, in onze manier van leven moet accepteren. En juist daar zit het probleem, dat doen velen van de ons bedreigende partij niet.

    Als ik dit schrijf word ik onmiddellijk aangesproken door types dat ik mij schuldig maak aan ‘wij-zij’ denken, dat ik generaliseer en vast racistische motieven heb. Ik weet dat dit niet zo is en ik hoef niet te bewijzen dat ik niet degene ben die anderen naar het leven staat en dat ik in principe niets op anderen tegen heb, maar wel wens dat die anderen ook mij respecteren en laten leven zoals ik dat wens.

    Als ik racist, fascist of neonazi zou zijn, had ik allang naar de wapens gegrepen om de bijna totale elite af te maken die de oorzaak is van wat er decennia lang misgaat in de Westerse maatschappij.

    Het is de bedreigende partij en collaborateurs hiervan die alle kritiek doodslaan door critici een hoek in te jagen als zijnde nazi’s et cetera om zo geen concessies te hoeven doen. Het ‘wij-zij’ denken is door hen in het leven geroepen om kritiek in de kiem te smoren door de ander direct hiermee in het defensief te jagen, om op die manier geen stap in de richting van de ander te hoeven zetten.

    Dit offensieve, vijandige gedrag wordt ondersteund door het gedrag van bange politici en academici die vrezen dat er een dag komt dat zij in de minderheid zijn en daarom bij voorbaat willen duidelijk maken dat zij altijd de ‘goede’ mensen zijn geweest.

    Daarmee zij zijn meer racistisch dan racisten. Zij stellen eigenlijk indirect dat die andere partij, als die in de meerderheid is, de minderheid (hen dus) absoluut zal vernietigen. Ze durven dit niet hardop te zeggen omdat ze bang zijn dat collegae, buren of anderen hen dan als ‘slechte’ mensen zullen betitelen.

    Uit dit soort dwaasheid haalt de agressieve partij keer op keer voordeel. De ‘goede’ mens wil niet toegeven vrijwel net zo te denken als de door hen aangewezen ‘slechte’ mens en zal de ‘slechte’ mens te vuur en te zwaard blijven bestrijden, om de aanvallende partij duidelijk te maken dat zij ‘goed’ zijn en dus gespaard moeten worden. Zoals de gek in Rome bij voorbaat zijn hele kerk op de slachtbank legt om gespaard te worden.

    De ‘goede’ mens is dus niets anders dan een gigantische lafaard, die de moed niet heeft om zijn eigen leven en bezit te verdedigen, en die daardoor eenieder die zichzelf wenst te verdedigen grondig haat en bij voorbaat wil vernietigen, vanwege het wel bezitten en tonen van moed, karakter, ruggengraat en wilskracht die de ‘goede’ mens dus niet bezit.

    We zijn in oorlog, vooral een psychologische oorlog, die door toedoen van veel politieke, academische en journalistieke lafbekken zal worden gewonnen door een partij die niet eens echt oorlog tegen ons hoeft te voeren. Het zijn de lafbekken die in onze maatschappij strategische plekken bezitten, die ons allen zonder slag of stoot aan de agressievelingen wensen te overhandigen in de hoop dat in ruil daarvoor hun club, de intelligentsia gespaard wordt.

    De bedreigers zullen winnen vanwege deze gestoorde roofridders uit alle politieke partijen en ook de rest van de elite, die tevens deze lafheid vertonen omdat ze hun goed betaalde baantjes niet in gevaar willen brengen. Deze geldgeile types zijn te stupide om toe te geven dat ze echt zien wat ze zien: genocide, die ook hen zal treffen. Hun hebzucht is het grootste en gevaarlijkste wapen van de vijand.

    Kijk naar bijvoorbeeld de Clintons om overtuigd te zijn. En zo zijn we terug bij het nepsocialisme, het gedraai en het leugenachtige gedrag van die Clintons, de waanzin van Soros, het laffe meeloopgedrag van Samson, Klaver, Roemer en noem al die salon en carnavalssocialisten maar op, naast alle zich slim denkende snelle jongens die zeker weten hier een forse duit voor zichzelf uit te kunnen halen, al die roofridders met hun doorbuigende bankrekeningen en toekomstige banen bij Goldman & Sachs of iets dergelijks.

    Natuurlijk zullen die harder dan ooit schreeuwen bij hun vriendjes die de media bezitten, dat enkel zij de ‘goede’ en al diegenen die tegen hen waarschuwen de ‘verkeerde’ mensen zijn, om gesteund door het naïeve gedrag van een bijna hersenloze meute volgers door te kunnen gaan om bakken geld binnen te blijven harken.

    Zolang die meute niet inziet te worden bedrogen door leiders, helden en voorbeelden, zullen we met z’n allen richting afgrond blijven marcheren, ook zij die deze mars proberen te keren. Pure domheid is helaas niet te stoppen. Triest maar waar. Helaas zal er weer veel bloed vloeien. Sommigen leren nooit!

    Bovenstaand is uit de inleiding van het nog te verschijnen boek ‘Gestoorde roofridders’

    Liked by 3 people

  12. Ik kwam hier ook nog een stukje tegen uit je nog te verschijnen boek.
    http://www.geennieuws.com/2016/10/jip-en-janneke-democratie/

    Liked by 1 persoon

  13. Sorry, mag ik even een zijsprong maken?
    De CDA heeft haar verkiezingsprogramma geopenbaard.
    =Er zijn veel kloven in de samenleving. Daarom schaffen wij de referenda af, want die geven maar kloven.
    =Er zij veel dikke mensen in de samenleving, daarom stellen wij de suikertax in.
    Ik dacht; even een vrolijke noot in deze somberheid.

    http://www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/2016/10/hoe-het-cda-wil-breken-met-de-oppervlakkigheid-379997/

    Like

  14. Tijl Uylenspiegel // oktober 12, 2016 om 16:17 //

    Ja bovenaan die stok zat een brood gebakken in de vorm van een kip of een haan en daar zat dan weer een gekookt ei in. Bij ons in de staat zat een grote katholieke kerk en daar ging de stoet naartoe of ze kwamen er vandaan, elk jaar kreeg ik van mijn oma zo’n Palmpasen ding terwijl niemand kerkelijk was, Ik mocht dan ook niet meelopen. Dat brood was zo hard dat je er mekaar de hersens mee in kon slaan en het ei was zo hard gekookt dat het van binnen helemaal groen was. Alles bij mekaar niet echt een lekkernij om te onthouden

    Like

  15. BertG. Ik krijg de link niet open.

    Like

  16. bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 16:20 //

    JJip en Janneke democratie

    Iedereen die de politiek wil veranderen, democratie democratischer maken, brult: ‘referendum’. Maar een referendum is enkel een middel, geen doel. Met het invoeren van het referendum, raadgevend en of corrigerend komen we er niet, zal er niet veel veranderen.

    Het invoeren van een referendum leidt niet tot veel bestuurlijke verandering noch tot meer inzicht en grip van de burger op dat bestuur, ook al beweren velen anders. Wat nodig is, is een echte verbreding van onze democratie en dat is enkel te bereiken met een totaal ander politiek systeem.

    Wat wij nu hebben is in naam een representatieve democratie waarin wij anderen afvaardigen om onze belangen te behartigen. Dit systeem is door de vorming van politieke partijen door de tijd verder en verder van de burger af komen te staan en uitgegroeid tot een bijna parallelle wereld waar de burger vrijwel geen enkele inspraak meer in heeft. Van die vertegenwoordiging is vaak amper nog sprake.

    De macht van politieke partijen moet worden gebroken. Onze democratie is verworden tot een systeem waarin een slager zijn eigen vlees keurt. Om met goed gevolg door de keuring te komen gaat de politieke slager de meest wonderlijke combinaties aan. Beloften worden uitgeruild als op het speelplein van de lagere school.

    Door een soms schimmig spel lijken partijen bijna criminele organisaties. Partijen zijn veelal op eenzelfde wijze als maffiagroeperingen opgebouwd. Corruptie is begrijpelijk aangezien het bij het bestuur vaak gaat om tientallen of honderden miljarden die in de maatschappij worden rondgepompt. Waar veel met geld wordt geharkt zal men uiteraard ook veel witte boorden criminelen, maffia types en andersoortige louche lieden aantreffen.

    Zelfs de meest goedbedoelende ‘Mister Smith who goes to Washington’ zal het moeilijk hebben om niet in de verleiding te komen zich op z’n minst eens te laten verwennen door een lobbygroep of erger dan dat. Met een ander systeem zou corruptie deels de kop worden ingedrukt. Niet volledig, dat kan nooit.

    Een ander systeem dat tevens meer democratie inhoudt, een systeem dat wel moeizamer opereert, dus ook de bestuurskracht ietwat kan aantasten. Daar staat tegenover dat de bestuurskracht in het huidige systeem net zo moeizaam kan zijn, alleen valt dit doordat dit veelal in een parallelle wereld plaatsvindt minder bij burgers op.

    Het hele systeem dat wij nu kennen moet op de schop. Het idee lijkt simpel maar is het niet. Politieke partijen zoals wij die nu kennen worden in macht beperkt. Partijen vormen enkel het bestuur. Controle op het bestuur komt in handen van werkelijk onbezoldigd functionerende burgers die niet politiek gebonden zijn.

    Politieke partijen zijn op die manier niet meer afhankelijk van kiezers en kunnen makkelijker samen werken. Ook kan het niveau van het bestuur worden verbeterd doordat partijen meer vakbekwaamheid kunnen aantrekken. Populaire praatjes hoeven minder.

    Kort samengevat: alle burgers boven de 18 jaar kunnen worden opgeroepen om voor een wettelijk vastgestelde periode bestuurlijke dienstplicht te vervullen. Wel moet er absoluut op vroege leeftijd via scholen gestart worden met maatschappijleer en bestuurskunde om te zorgen dat men die plicht ook goed kan vervullen. Op deze wijze ontstaat meer controle op het bestuur, iets dat nu soms ver te zoeken is.

    Referenda zouden naast dit systeem als aanvulling dienst kunnen doen. Als middel om burgers raad te vragen of corrigerend wat door burgers kan worden aangevraagd. De uitspraak is in alle gevallen zwaarwegend maar moet wel stoelen op een opkomst van minstens 50 procent van de kiezers om geldig te zijn.

    Politieke partijen vormen het bestuur, partijloze burgers de controle erop, dit eventueel via hulp van de rest van de burgerij via regelmatig te houden referenda. Dit lijkt een soort Jip en Janneke democratie, maar is het niet. Dit is kort samengevat de basis om tot een ander soort bestuur te komen waarbij alle burgers zich meer betrokken voelen en vertegenwoordigt weten.

    Liked by 1 persoon

  17. Edjan, Hij werkt wel als de site daar weer wat tot rust gekomen is, denk ik.

    Nu doet hij het.

    Like

  18. Palmpasenstok.
    Met het brood-ding bovenaan.

    Like

  19. ed, nog nooit gezien, daar waar ik het van ken, liepen ze enkel met een palm takje rond, meer niet.

    Like

  20. @bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 16:20 //
    Moet ik effe op me in laten werken.
    – Wie stelt die groep partijloze burgers aan?
    – Ook partijloze burgers hebben voorkeuren voor bepaald beleid. Hoe meet je die voorkeuren?
    – Hoe groot is de macht van die controle-groep? Kan zij de politieke partijen overrulen?
    – Werkt die groep niet als een soort eerste kamer?
    – Hoe gaat een ingreep van de controle-groep op de besturende politieke partijen in zijn werk?

    Liked by 1 persoon

  21. Tijl Uylenspiegel // oktober 12, 2016 om 16:40 //

    Die is ook niet helemaal zoals hij mij voor de geest stond, volgens mij zaten er mandarijnen of sinaasappels aan en niet te vergeten dat hardgekookte ei. Zo zie je maar weer dat ook een overtuigd atheïst zijn herinneringen aan religieuze optochtjes houd.

    Liked by 2 people

  22. Asjoera of ashura betekent gewenning aan bloed. Dat zegt mi al genoeg.
    Vergelijk het pekuach Nefish . Het Joodse vieren of redden van het leven.

    Like

  23. Ik had die optocht gezien en ging mij bij mijn ouders beklagen: ik wilde ook zo’n stok! Ik deed net alsof ik wilde meelopen met die processie (die al voorbij was), maar het was mij natuurlijk alleen om die mooie, eetbare haan te doen. Ik geloof dat mijn ouders gezwicht zijn voor mijn eisen en mij het een en ander gaven. Het kan ook zijn dat ze mij doorzagen en me alleen die haan hebben gegeven. Veel herinner ik me niet van mijn spirituele bevlieging. Ik dacht dat de haan zeer oudbakken was omdat ik hem pas 2 dagen na de processie kreeg. Het ei herinner ik me nog maar heel vaag. Was vast ook niet erg lekker.

    Ik herinner me dat ik (veel later) in Kathmandu meegenomen werd naar een tempel van de Hare Krishna. Shit wat was dat lekker! Kan ik iedereen aanbevelen. Ook de diepgelovige atheïsten! Maar ipv. me te bekeren, ging ik een stickie op het dak roken. Daar kwamen ze achter en vroegen me daarmee te stoppen.

    Like

  24. bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 17:03 //

    Hoi Edjan, ik zeg niet dat ik de antwoorden heb, ik kom enkel met een opzet waar uiteraard veel mitsen en maren aan zitten.

    Hoe dan ook heb ik met jou al wat ik beoog, jij denkt mee, en dat is precies wat ik wil, dat meer en meer mensen gaan meedenken. Wat op termijn ook betekent dat de macht van politieke partijen wordt beknot of zelfs gebroken.

    vraag 1 weet ik nog niet, hoop op veel meedenkers
    vraag 2 ieder mag zijn voorkeuren hebben, maar ik begrijp dat dit ook zeer gevaarlijk kan zijn
    vraag 3 zie het als een ondernemingsraad maar dan wel een met tanden
    vraag 4 nee dat denk ik niet want nu wordt de 1 ste kamer door politieke partijen gestuurd net als de 2de
    vraag 5 ook daar hoop ik via meedenkers antwoorden op te vinden

    Like

  25. BertG. Een palmtakje! Ja, dat deden ze een paar jaar later in Weert. Je moest het laten zegenen. Met wijwater. Dan had het speciale krachten.

    Uit Wikipedia:

    palm palm pasen
    hei koerei
    over enen zondag
    krijgen wij een ei

    één ei is geen ei
    twee ei is een half ei
    drie ei is een paasei

    Een paasstok heeft de vorm van een kruis als verwijzing naar de kruisiging van Christus op Goede Vrijdag, op deze Palmzondag die de eerste dag van de Goede Week is. Bovenaan zit een gebakken broodje in de vorm van een haan, een broodhaantje, verwijzend naar de drievoudige loochening door de apostel Petrus. Aan de stok hangen vele kleurige slingers, evenals vruchten en noten.

    Like

  26. @bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 17:03 //
    Mijn grootste probleem is: als je een orgaan vormt met leden van politiek partijen, dan weet je ongeveer waar die voor staan. Nou ja, zo héél ongeveer. Een PVV’er zal niet gauw voor moslimimmigratie zijn. En een VVD’er niet gauw voor belastingverhoging. En een linkser niet gauw voor subsidieverlaging. Dan weet je toch een ietsepietsie.
    Maar als je willekeurige, partijloze burgers aanstelt dan weet je niets. Stel dat je (zonder het te weten) allemaal PVV-ers te pakken hebt, of allemaal gereformeerden, dat zal nogal verschil maken. Moeilijk hoor, om dat op te lossen. Tenzij je die groep heel groot maakt, maar dan gaat het weer lijken op de hedendaagse kiezers. Of je moet van iedereen weten wat hij/zij gestemd heeft, maar dan heeft het geen meerwaarde. Dan is het tóch bijna een soort eerste kamer?

    Liked by 1 persoon

  27. bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 17:22 //

    @ Edjan, ja ik begrijp wat je bedoelt, een soort toets kan de uitkomst brengen, een toets die gericht is op neutraal denken. Maar dan ga je een schifting aanbrengen.
    Nogmaals, ik snap dat het niet simpel is om een systeem grondig te wijzigen. Ben ook zeker geen voorstander om dat effetjes te doen zoals helaas de progressievellingen in de jaren zeventig alles effetjes deden, met hun troep zitten we vandaag nog.

    Like

  28. Je zal toch maar bij toeval, zo heel toevallig bij al die willekeurige, partijloze burgers, zomaar een overschot heb aan refo’s of ander gelovig tuig.
    Dat weet je namelijk niet. Nee echt, dan ben je blij.

    Liked by 1 persoon

  29. bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 17:27 //

    @ Bert G, voor jou geldt hetzelfde als ik Edjan al schreef, Maar schiften op godsdienst zou ik niet wensen wel op doen en denken. Het probleem is dat er bij schiften toch al heel snel weer een elite vorming plaatsvindt.

    Like

  30. bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 17:30 //

    Ik zal over alles nog heel goed nadenken voor wellicht een tweede boek dan enkel over politieke vernieuwing🙂 Hoewel het eerste nog niet verschijnt, wacht de verkiezingen in de VS af.

    Like

  31. Succes!

    Like

  32. bedonderde burger nr 16.000.001 // oktober 12, 2016 om 16:20

    Salamitactiek, ook wel bekend als de salami plakjes strategie, is een verdeel en heers proces van bedreigingen en bondgenootschappen gebruikt om tegenstand te overwinnen. Men kan de tegenstand, oppositie beïnvloeden en uiteindelijk het politieke klimaat ten gunste van hen die de salamitactiek toe passen te doen keren.

    Meestal wordt de gebruikte salamitactiek op onderdelen toegepast, op deze wijze wordt de oppositie geëlimineerd plakje voor plakje totdat men zich realiseert (meestal te laat) dat de partij visie in delen uiteen gevallen is, en de partij-ideologie in zijn geheel weg is. In sommige gevallen omvat de oprichting van verschillende fracties binnen de oppositie partij en dan ontmantelt deze partij zich van binnenuit, zonder dat de afgesneden plakjes protesteren.

    Salamitactiek heeft meeste kans van slagen als degene die het toepassen hiervan hun ware en op lange termijn motieven verborgen en handhaven van een houding van samenwerking en behulpzaamheid, terwijl die zich bezighouden met de beoogde geleidelijke ondermijning van de oppositie…

    Like

  33. Citaat; Nederlanders (de echte dan) hebben ook nog niet het begin van een idee wat er gezongen en geroepen wordt, is het een oproep tot jihad? Ik weet het niet. Erg vredelievend klinkt het niet.

    Tijl Uylenspiegel // oktober 12, 2016 om 14:24 //

    Vandaar mijn aanvulling

    Liked by 1 persoon

  34. Fubar // oktober 12, 2016 om 14:39 //

    Dan misschien ff melding maken daarvan bij : https://en.wikipedia.org/wiki/Mourning_of_Muharram

    Like

  35. Dat GS dit door laat:

    hahahaha
    geen pvv’er die er met een truck in reed
    geen extreem rechts die terug vocht
    geen politie die deze beschermde status houders arresteerden
    geen justitie
    geen tering werd er gedaan, alleen maar gereaguurd, koop godverdomme een wapen en bereid je voor, want jij zult dalijk in je straat staan te vechten tegen deze door links beschermde heiligen, het is 5 voor 12.
    reis naar Oost-Europa schaf een wapen aan bij een vriendelijke Slav.
    RepubliekHolland1234 | 12-10-16 | 17:30

    Like

  36. Het is het vieren van het einde van de rouwperiode van imam Ali Hoessein, de schoonzoon van Mo, die met Aïsha vocht om wie de rechtmatige opvolger was. Het begin van de splitsing shia-sunni. Meer shia kun je het niet krijgen. Misschien vieren sunni’s wel dat ze Ali gedood hebben, zou kunnen.

    KEY PEOPLE

    ALI — Muhammad’s son in law, married to Muhammad’s daughter Fatima. Ali was a brave and strong Muslim warrior who accomplished some important exploits in battle. Ali had two sons: Hassan and Hussain. Ali was destined to become the forth and final of the “rightly guided Caliphs”. During Muhammad’s time, Ali had been one of Aisha’s accusers of adultery. Although she was found innocent she bore a grudge against him ever since.

    AISHA — Muhammad’s bride of 9 years old. She was 18 when he died. She was Muhammad’s most desired and favored wife — he preferred her company, and her in bed, over all the others. As a result of Muhammad’s favor, she became his most prominent wife. Because she was one of Muhammad’s wives, she was known as “the Mother of Believers.” After Muhammad’s death, she was often sought out for advice and counsel on a variety of Islamic topics. She is recorded as having narrated thousands of Hadith. She died when she was around 68.

    http://www.answering-islam.org/Silas/rf4_ali_aisha.htm

    Liked by 1 persoon

  37. delamontagne // oktober 12, 2016 om 19:03 //

    jowitteroosblog // oktober 12, 2016 om 18:23
    Als de ECHTE NL-ers niet doorhebben wat er in dat arabirisch gezongen wordt ???????????, dat vind ik toch wel erg dom.
    In die ellendige haat-ideologie is er niets dan haat richting niet moslims.
    Die video-beelden uit Den Haag zullen wel werkelijkheid zijn.
    Het is mij moeilijk voor te stellen.
    Alle geloven zijn achterlijk, maar islam slaat alles in het extreme……….

    Liked by 1 persoon

  38. delamontagne // oktober 12, 2016 om 19:33 //

    Er werd door sommigen over dat “Palmpasen” geschreven.
    Herinner ik me ook uit m,n katholieke jeugd.
    Misschien nu wat “gniffelend” bekeken en als outbollig gezien, maar wat te denken van de islammige jeugd. ?
    Hoe anders vieren zij “feest”.
    Geen wonder ze zo geweldadig zijn later………

    Like

  39. Kan er niks aan doen, komt zo maar bij me op deze gedacht : Zou André dit voor ons eigen ikje en voor ons Nederland gezongen hebben?

    Like

  40. Martien Pennings heeft er ook iets op te zeggen. In, ik denk, zijn kortste stukje ooit:

    PESTPLEURKANKERTERINGTIEFSTRAAL GODVERDOMME MIJN LAND UIT !!!

    https://martienpennings.wordpress.com/2016/10/12/pestpleurkankerteringtiefstraal-godverdomme-mijn-land-uit/

    Liked by 1 persoon

  41. Esperanza // oktober 12, 2016 om 22:49 //

    Liked by 1 persoon

  42. Tijl Uylenspiegel // oktober 12, 2016 om 23:01 //

    Ik ben blij en ik geef toe ook wel een beetje trots dat ik met mijn stukje zoveel inhoudelijke reacties heb weten los te maken waarvoor mijn dank, ik hoop dat ik mijn mede auteur Fubar niet te hard tegen zijn schenen heb geschopt door te zeggen dat hij GeenStijl haat maar ik vertrouw op zijn incasseringsvermogen en geloof dat we er samen wel uitkomen🙂

    Like

  43. No problem Tijl. Ik heb inderdaad de pest aan ze de laatste tijd zoals onderbouwd op Fubar // oktober 12, 2016 om 14:37

    En niet alleen hier laat ik weten hoe ik over GS denk, verzameling antisemieten en islamappeasers dat het is:

    Like

  44. Ik sluit mij gaarne aan bij de welbespraaktheid van Martien Pennings.
    Wat moet dat toch opluchten als je zo kunt schelden.
    Den Haag is ook MIJN stad, mijn geboortestad, waar ik lang gewoond heb
    en vaak aan terug denk.
    Ik zou er niet meer willen wonen, blijkens de beelden van primitieve idioten,
    die hun rituele dansen mogen uitvoeren in de straten van Couperus.
    De beschaving ver voorbij.

    Liked by 2 people

  45. delamontagne // oktober 13, 2016 om 00:12 //

    Aan de huizen en nummerbord auto kon ik zien dat het NL is.
    ONBEGRIJPELIJK, dat zulke idiotie wordt toegestaan.
    Het zijn er maar een paar ?
    Ik zie er 100-den en…………………….geen enkele NL-er die “iets” tegen-demonstreert.
    Ik zit ,t s,avonds laat nog eens te bekijken, je gelooft je ogen toch niet.
    Nederland zal aan zijn eigen tolerantie ten onder gaan.
    Die korte “reactie” van de Heer Pennings kan ik helemaal begrijpen.

    Like

  46. Tijl Uylenspiegel // oktober 13, 2016 om 00:24 //

    Ja wat denk je dan delamontagne dat een eenling daar langs de kant iets gaat roepen? dan moet je toch wel erg suïcidaal zijn neem me niet kwalijk. Natuurlijk zullen er best wel mensen hebben gestaan die stonden te knarsetanden maar wat heb je nou als reële mogelijkheid daar wat tegen te doen. Ik woon in Den Haag maar ik had geen vooraankondiging gezien dat er zoiets op handen stond. Een burger wordt hiermee overvallen, het is niet zo dat ze zoals bijv. Pegida landelijk mensen oproepen mee te doen, dat gaat via de deelnemende moskeeën, een soort ondergronds genootschap (de parallelle samenleving in optima forma)
    Degenen die hier van afwisten zaten in het stadhuis en in de gemeenteraad en die hangen dat kennelijk niet aan de grote klok.

    Liked by 1 persoon

  47. Zag hier ergens zon drone met machine geweer eronder, iets voor jouw Fubar zon straatveger?

    Like

  48. Tijl Uylenspiegel // oktober 13, 2016 om 00:24 /

    Ja wat denk je dan delamontagne dat een eenling daar langs de kant iets gaat roepen?
    ————

    Dat is het grootste probleem, wij zijn eenlingen, de producten van een geïndividualiseerde maatschappij. Mohammedanen zijn de ultieme collectivisten. Ze marcheren altijd in groepen, plegen hun overvallen en berovingen in groepen, daar kun je weinig tegen in je eentje.

    There is nothing personal or intimate about Muslim prayer. It is communal and a rote formula. Everyone prays the same prayers at the same time facing the same direction, while performing the same muscular movements. Just like military drills, these so called prayers have the effect of cementing communal solidarity, but not of increasing intimate contact with God.

    http://newenglishreview.org/Rebecca_Bynum/Why_Islam_is_Not_a_Religion/

    Liked by 1 persoon

  49. @Skeeter

    Ga er maar van uit dat alles hier zorgvuldig meegelezen wordt door de ‘diensten’, dat heb ik uit betrouwbare bron. Dus als het iets voor me zou zijn, dan zou ik dat niet melden.

    Overigens had ik het filmpje al eens geplaatst (niks tegen dat het nog eens geplaatst wordt natuurlijk), ergens in het begin toen we net met die drones begonnen. Waarschijnlijk nog op DVC al weet ik dat niet zeker.

    Like

  50. Wat een feest he:

    Like

  51. Dag diensten. Niet in slaap vallen hoor, nu wordt het pas interessant!

    Like

  52. Esperanza // oktober 13, 2016 om 02:21 //

    ‘Just like military drills, these so called prayers have the effect of cementing communal solidarity, but not of increasing intimate contact with God;’

    Treffende beeldspraak, dat ‘cementing’.
    Kwam het in analoog verband waar het spiritueel / religieus gif betreft eerder ook tegen:

    http://www.screamsfromchildhood.com/spirituality_cements_childhood_blindness.html

    Like

  53. Esperanza // oktober 13, 2016 om 02:36 //

    Like

  54. Niemand heeft het er over dat Jozef van Aertsen ook dansend en blèrend in de optocht mee liep en aan iedereen zijn partijpamfletten op drong.

    Liked by 1 persoon

  55. delamontagne // oktober 12, 2016 om 19:03 //

    Tuurlijk mee eens delamontagne. Ik weet ook niet letterlijk wat ze zeggen, dito met die vreselijke vrijdag-oproep…………
    Schandalig dat dit toegestaan wordt.

    PS wat anders. RLV Utrecht had gister een uitzending over uitspraak Raffie. Hoernaliste en nep-advocaat waren het er mee eens………..devies was nog toleranter zijn…… Je zou ze gvd richting zandbak sturen……..

    Like

  56. Maralunga // oktober 13, 2016 om 10:49 //

    Overigens marcheerde de NSB ruim vóór de oorlog in NL al door de straten.

    Like

  57. delamontagne // oktober 13, 2016 om 12:13 //

    Bert // oktober 13, 2016 om 10:01 //
    Dat klopt, hij kwam wat later achter ,t rode paerd aan.
    De mobiele “executie-wagen” [ van Atlas ], had wat vertraging opgelopen.
    Ik geloof niet het is hemzelve die daar hangt, wie weet komt dat later nog wel eens.
    “Atlas”; bedrijfswagens, GELUKKIG kunnen we handel drijven met die barbaarse landen..
    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTV-KwvlRohdAIRTXV86EvR7HMsoddxvSJUOPm3IyDxov7TRMZq

    Liked by 1 persoon

  58. delamontagne // oktober 13, 2016 om 12:33 //

    jowitteroosblog // oktober 13, 2016 om 10:42 //
    Ik had al eens eerder ergens geschreven dat ze die z.g.n. “rechters” een poosje in die “fijne” landen stage moeten laten lopen.
    Kunnen ze ervaren wat het is om onder islam te leven.
    Die, nu veroordeelde vrouw komt n.b. uit ,n “muslim-omgeving”.
    Ze weet beter dan al die rechters bij elkaar hoe dat is.
    Er werd in eerdere reacties over dat “Palmpasen” geschreven. Een R.K gebeurtenis, die ik me nog herinner.
    Maar ik bedacht opeens aan iets anders Katholiek, de “Stille Omgang” elk jaar in Maart in Amsterdam gehouden, WEL S,NACHTS.
    Waarom s,nachts; De andersdenkenden en NIET-gelovigen zouden zich eens kunnen gaan ergeren .
    Het processieverbod was van 1848 tot 1983 een verbod in Nederland op het uitvoeren van katholieke processies.

    Liked by 1 persoon

  59. Tijl Uylenspiegel // oktober 13, 2016 om 13:53 //

    Maralunga dat klopt, maar dat was ook ruim voordat men doorkreeg wat het nazisme eigenlijk voorhad. Vergeet niet dat zowel de NSB als de Nazi’s uitermate socialistisch waren, waarom denkt u anders dat den Uyl voor de oorlog zo gecharmeerd was van het nationaalsocialisme.

    Liked by 1 persoon

  60. Wat is dat toch mooi hé, al die verschillende culturen.
    De 1 nog kleurrijker dan de ander.

    Liked by 1 persoon

  61. Deze vrouw uit Zwartemeer moest, dankzij onze linkse verraderspartijen ook van alles mee maken.
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/26808276/__Asielzoeker_verkrachtte_vrouw__.html

    Like

  62. Ah, als de Iraakse sjiieten zo meteen Mosul terugveroveren, zullen ze imam Hoessein wreken. Dat wordt een bloedbad:

    http://www.memritv.org/clip/en/0/0/0/0/0/0/5713.htm

    Like

  63. Tijl Uylenspiegel // oktober 14, 2016 om 00:41 //

    Nou wat mij betreft mogen ze hun gang gaan Fubar, ik zal noch voor de een noch voor de ander een traan laten. Elke dooie daar is een moslim minder.

    Like

1 Trackback / Pingback

  1. Podcast van Erkenbrand – Fenixx.org

Reageer ook

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: