Nieuw

Zwarte Piet is de slavendrijver

De Moren verslagen bij Granada tijdens de Reconquista

Door: iemand

Een kant van het verhaal in de hele pietendiscussie blijft steevast on(der)belicht. Wie het ware verhaal van Sinterklaas kent, weet dat zwarte Piet de slavendrijver is.

De zweep (roe), de dreiging mee te moeten als je niet gehoorzaam was: als slaaf. In de zak. Begrijpt men wel wat hier gaande is?

Het is Devshirme. Sinterklaas moet van de sultan van Turkije voldoen aan bloedbelasting.
Hier volgt, voor wie het weten wil: het ware verhaal, van Sinterklaas.

Jaar: 33. Midden Oosten. E̶e̶n̶ ̶b̶a̶s̶t̶a̶a̶r̶d̶h̶o̶m̶o̶ ̶z̶o̶n̶d̶e̶r̶ ̶p̶a̶p̶i̶e̶r̶e̶n̶  Jezus werd opgepakt t̶o̶e̶n̶ ̶h̶i̶j̶ ̶s̶t̶o̶n̶d̶ ̶t̶e̶ ̶z̶o̶e̶n̶e̶n̶ ̶m̶e̶t̶ ̶e̶e̶n̶ ̶m̶a̶n̶, want hij erkent het gezag van de (aardse) koning niet en gaat aan het kruis. Zijn volgelingen beginnen een religie van relatieve vrede. De volgers van dat geloof spenderen soms jaren om het allemaal met eigen ogen ter plekke te gaan bekijken: pelgrims.

Jaar: 343: Een heilige, Saint Nicholas te Myra (hedendaags Turkije, zuidkust), een populaire bisschop, sterft. Hij deed, bijvoorbeeld geldstukken in de schoenen van armen (zie het ‘schoentje zetten’), en werd heilig vanwege de redding van kinderen uit een kookpot en de redding van onschuldig ter dood veroordeelden. Zijn graf in Myra wordt een pleisterplaats voor pelgrims, vanwege de ligging op de weg naar Jeruzalem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Nicholas
http://en.wikipedia.org/wiki/Myra

Jaar: 610. Man zit te lang alleen in het donker, en krijgt naar wat later zal blijken de grootste psychose aller tijden. De stem in zijn hoofd beveelt hem mensen te vermoorden. Hij weet anderen ervan te overtuigen dat die stem ‘god’ is, en dat iedereen die dat niet gelooft DOOD moet. Sommigen geloven het, anderen worden vermoord. De religie verspreidt zich langzaam maar zeker,  ̶a̶l̶s̶ ̶e̶e̶n̶ ̶k̶a̶n̶k̶e̶r̶.

Jaar: 711. (Zuid)Spanje valt in handen van ‘de Moren’.
http://en.wikipedia.org/wiki/Granada#Founding Wie naar de kathedraal van Saint Nicholas wil, zal eerst met de boot naar Spanje moeten en de Moorse ‘havenmeester’ aan boord moeten hebben om te vragen of ie er langs mag. En hoeveel ie dan moet betalen (liedje: ‘schipper mag ik overvaren,ja of nee, moet ik dan een cent betalen, ja of nee’) Nota bene: De moren (waar zwarte Piet van is afgeleid) zijn in dit verhaal dus helemaal NIET de slaven!
http://en.wikipedia.org/wiki/Gibraltar#History

Jaar: 809. Sultan van hedendaag Turkije valt Myra aan, verovert het, en begint bloedgeld te eisen. Devshirme.
http://en.wikipedia.org/wiki/Myra#Siege_of_809
http://en.wikipedia.org/wiki/Dev%C5%9Firme Wat houdt devshirme in? Elk jaar moest de stad 10, 20 procent van zijn jongeren als slaaf aan de sultan geven (nota bene: SLAAF). De jongeren die de reis overleefden werden aan het werk gezet als landarbeiderslaaf, seksslaaf, of janitsaar (soldaat, later ook ‘ambtenaar’, slaaf van de staat). Dat kon de stad al snel niet meer opbrengen. Dus dan kreeg de bisschop van Myra netjes een gesprekje met de incassodienst van de sultan. Hoe de toenmalige bisschop van Myra (de bisschop van de stad van sinterklaas, niet sinterklaas zelf dus) dat op dacht te lossen, anders dan (keelsnijgebaar) voor de hele stad? “Misschien kan ik wat kinderen halen in nabijgelegen steden. Stoute kinderen. Weeskinderen. Maar ze moeten wel aan de kwaliteitseisen voldoen. Ga anders zelf mee, dan bekijken we samen de kindertjes, en kiezen zelf het quota. Zodra we ze geselecteerd hebben, kun jij ze meteen in de zak afvoeren. Willen ze niet luisteren, dan hanteer je de roe”.
“Nou vooruit dan”.

Behalve met de bisschop van Myra ging de sultan ook op eigen houtje kinderen halen. Slaven ja. In de Balkan. Slavische volken danken er hun naam aan. Daar kennen ze ‘Zwarte Piet’ ook: Krampus. http://www.vice.com/read/the-krampuse-alps-christmas-monster De kinderrover. Die was ook zwart. Want moor.

Daar zouden de zwarten wel eens hun excuses voor kunnen aanbieden, of werkt zoiets alleen andersom?  Maar wij houden de zwarten niet collectief verantwoordelijk voor de misdaden van hun voorouders hoor. Dan zouden wij racisten zijn. Zoals dat andersom het geval is: blanken die sorry zouden moeten zeggen voor de misdaden die hun voorouders gepleegd ZOUDEN hebben (want niet waar)? Puur racisme. Blankenhaat is het. Het roven van (blanke!) slaven door de ‘Moren’ was in de middellandse zee ‘heel normaal’. Bij windstilte lieten ze dan de slaven roeien. Democratieën hadden geen slaven. Die moesten wachten op de wind.

Jaar: 15xx Berber piraten maken de kusten van de middelandse zee onveilig.http://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_pirates#16th_century Slaafrooftochten tot in Londen en Ijsland komen voor.http://www.bbc.co.uk/history/british/empire_seapower/white_slaves_01.shtmlhttp://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Abductions

Jaar: 1705: Nederlanders en Engelsen zijn het gezeik met de k̶u̶t̶m̶a̶r̶o̶k̶k̶a̶n̶e̶n̶ berberpiratenpashouders zo zat dat ze Gibraltar bezetten om de Middelandse zee af te sluiten.

Jaar: 1816: Amerikanen zijn het zo zat de berberpiratenslavenrovers hun bemanningen roven en voor losgeld proberen te ruilen, dat ze Algiers in puin schieten met oorlogschepen: hun eerste buitenlandse oorlog. https://en.wikipedia.org/wiki/Bombardment_of_Algiers_(1816)
Nota bene de slaven in dit verhaal?

Jaar: 1826: Sultan ontdoen zich van zijn janitsaren, zijn slavenleger.http://en.wikipedia.org/wiki/Janissaries#Revolts_and_disbandment
Intussen maakten de Nederlanders van dit hele verhaal een gezellig volksfeestje.http://en.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas#Middle_Ages
Maar dat ‘Zwarte Piet’ de slaaf van Sinterklaas zou zijn, is ronduit stierenstront.

Zwarte Piet is de slavendrijver in dit verhaal.

Dat men zich bezwaard voelt door het Nederlandse Slavernijverleden, is een ANDER verhaal.
Maar ook dat verhaal klopt niet.

Ja, EEN enkel Nederlands bedrijf heeft flinke winsten behaald op het transporteren van wat toen legale cargo was, met een onethische inhoud: slaven. Daar worden nu ALLE Nederlandse nazaten op afgerekend: als groep. Voor misdaden die niet wij, maar onze voorouders pleegden. Het is totaal belachelijk. Wij mogen de islam niet afrekenen als groep voor de misdaden die ze NU plegen, maar wij wel over wat wij ‘als groep’ (?!?) hebben misdaan: in het verleden? Kom op. Het is gewoon pure blankenhaat. ‘Blanken moeten boeten’.

Ook het feit dat veel slavendrijvers Arabieren/zwarten waren, en veel slaven blanken, kan er maar niet in bij deze zeurpieten.

Ook het feit dat ze het hier 100.000 keer beter hebben dan in de boesboes van hun voorouders schijnen ze niet te willen zien.
Terug wil er echter geen eentje.

Dat wij de slavernij vrij rap hebben afgeschaft, terwijl die in de islam nog gewoon in de wetboeken staat (‘mag je seks hebben met je slaaf?’ ‘Ja hoor’).

Dat in de islam vrouwen SLAAF zijn van de man, daar spreken de zeurpieten liever niet over.

Dat in jamaica homos worden afgeknald door de wouten, puur vanwege enkele aangeboren eigenschappen (racistischer dan ‘afknallen wegens anders’ kan toch niet?), daar spreken de zeurpieten liever niet over: de zijden pakjes van onze Zwarte Piet, dat is waar men zich aan stoort… http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Jamaica#Anti-LGBT_violence

Dat wij de meest gruwelijke uitingen van ‘cultuur’ maar ‘gewoon’ meteen moeten tolereren (ritueel slachten, besnijdenis, om er een paar te noemen), terwijl ELKE vorm van cultuur die van ONS is direct SNEL SNEL weg moet: zodra een zwarte zich eraan stoort?

Dat exact dezelfde ‘blackface’ in Iran ‘gewoon’ VN-cultureel erfgoed is? http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadji_Firoez maar dat dat in ons geval ‘racisme’ is?

Dat ik elke dag zonder enige vorm van contract en (uiteindelijk) onder dwang van geweld de helft + van mijn inkomen moet afdragen aan oa een stel zeurpieten die op de bank zitten te zappen, ik vind het een vorm van… slavernij.

Beter doen de zeurpieten geen olie op het vuur.

Doe mee met 935 andere volgers

De redactie van deze site modereert niet de reacties op voorhand, opdat u openlijk en direct met elkaar kunt discussiëren. U bent zelf verantwoordelijk voor wat u schrijft in het reactieveld. Het recht om de wet te overtreden, het oproepen tot moord, doodsverwensingen en dergelijke, is echter voorbehouden aan de redactie. Als we dan toch voor de rechter moeten verschijnen, staan we daar liever zelf dan dat we gedwongen worden uw e-mail-adres en IP-nummer af te geven onder bedreiging van overheidsgeweld. Dus houd je een beetje in of wees creatief.

About Fubar (8485 Articles)
Is van mening dat de Collaborateurs terechtgesteld moeten worden.

24 Comments on Zwarte Piet is de slavendrijver

  1. Wat ik dan weer zo raar vind aan het hele verhaal en het vieren van een feestje, is dat ze dan zo graag zwarte piet (de slavendrijver), zo hartelijk welkom heten als deze dan een haven binnen vaart.
    En kinderen die zich verdringen om maar in de buurt van zwarte piet te zijn.
    Dat zou dan toch een reden moeten wezen om je te verstoppen als je weet dat hij je komt ophalen.

    Like

  2. @Fubar,
    Goed verhaal, alleen jammer van het begin.
    “E̶e̶n̶ ̶b̶a̶s̶t̶a̶a̶r̶d̶h̶o̶m̶o̶ ̶z̶o̶n̶d̶e̶r̶ ̶p̶a̶p̶i̶e̶r̶e̶n̶ Jezus werd opgepakt t̶o̶e̶n̶ ̶h̶i̶j̶ ̶s̶t̶o̶n̶d̶ ̶t̶e̶ ̶z̶o̶e̶n̶e̶n̶ ̶m̶e̶t̶ ̶e̶e̶n̶ ̶m̶a̶n̶”

    Als je de doorgestreepte dingen hier s.v.p. zou willen weglaten.
    Ze hebben hier geen toegevoegde waarde.

    Verder een goed gedocumenteerd verhaal.

    Like

  3. Henk de grasnaaier // mei 27, 2016 om 09:26 //

    Wat een onzin! De moren erkenden het devshirme helemaal niet, en iedereen die weleens een Turk heeft gezien weet dat die niet zwart is. Ook de oorsprong van het woord Slavisch heeft niets met slavernij te maken, maar met veel voorkomende namen zoals Miroslav,Jaroslav en Mstislav waarin “slav” staat voor “faam”.

    Like

  4. Ron, en waarom dan.
    Heb je het idee dat ze je denkbeeldige vriendje plagen of zo.
    Die zit toch echt alleen bij jou tussen je oren in dat geval.

    Like

  5. Oh kijk de trollen zijn geariveerd lmao was youtube niet meer voldoende ?😁

    Like

  6. @BertG
    Ik zie graag dat beweringen, of ze nu sarcastisch zijn of niet, bewezen worden met links naar documenten, net als elders in de tekst wel gedaan is.

    Als er een tekst in een encyclopedie of in een religieus geschrift staat waaruit blijkt dat jezus homo zou zijn dan zie ik die link graag erbij. Tot nu toe heb ik dit nergens ooit gelezen.
    Hetzelfde voor opgepakt worden tijdens het mannen zoenen. Graag ook een link waar dat uit blijkt.

    Als het bewezen is of kan worden heb ik er geen moeite mee en mag het wat mij betreft blijven staan.

    Like

  7. Klaagt u maarrrr..Zwarte Piet blijft zwart bij intocht Maassluis
    Het ZwartePiet-seizoen is geopend!

    Sinterklaas neemt bij de landelijke intocht in Maassluis vooral donkerbruine en zwarte Pieten mee. Dat zei burgemeester Edo Haan van Maassluis vrijdag tegenover RTV Rijnmond.

    Nou. Pepernootjes en chocomel of glaasje tranen van Anna Steijn erbij, en makkers start uw wild geraas.
    Woedende Garioïden in 3, 2, 1 en Sunny Bergman is ook dit jaar weer gecast als Helper Whitey.
    http://nieuws.tpo.nl/2016/05/27/zwartepiet-seizoen-is-geopend/

    Like

  8. “Hetzelfde voor opgepakt worden tijdens het mannen zoenen.”

    Was dat niet toen hij een kusje kreeg van Judas, die ‘m een geintje had geflikt, of zo iets.

    Liked by 1 persoon

  9. edjan // mei 27, 2016 om 15:05 //

    Jezus, BertG. Mijn dank hiervoor. Als atheïst ben ik niet zo bijbelvast dus ik zat mij vertwijfeld af te vragen waar en wanneer Jezus zoenend met een man werd opgepakt. Die twijfel aan mijn kennis en aan mijzelf heeft hevig aan me geknaagd. Gelukkig heb jij dat nu opgelost.

    We mogen en moeten echter wél zeggen, @Ron en @alle-anderen, dat ene Sylvana, waar ik tot voor enkele dagen nog nooit van gehoord had, maar die nu voorpaginanieuws is bij alle kranten, het inmiddels tot duizelingwekkende hoogten geschopt heeft. Niet alleen is zij niet meer uit het nieuws te sláán: Zij is een godin! Kritiek op haar is dus blasfemie. Geen geintjes dus meer over haar.

    Like

  10. edjan // mei 27, 2016 om 15:09 //

    O ja, hier nog de link (je kunt niet zomaar roepen dat Sylvana god is):
    http://www.telegraaf.nl/tv/prive/privetv/25881545/__Sylvana__ik_ben_een_godin__.html

    Like

  11. edjan, daar zullen ze bij DENK toch niet zo blij mee zijn als jezelf tot een god uitroept.
    Daar sta je dan met je vinger wijzend in de lucht omdat je toch echt in iets heel anders gelooft dan iemand die zich ineens ook god gaat noemen.
    Ook in geesten geloven zijn ze nogal huiverig voor en zelfs doodsbang eigenlijk.
    Daar staat bijna de doodstraf op in de landen waar ze vandaan komen.
    Dat kan dus nooit lang goed gaan, dat gaat geheid de nodige wrijving en ruzie opleveren.

    En zo bijbel vast ben ik beslist niet maar er stond mij iets bij als een judas kus.
    Dat zal dan wel de gelegenheid zijn geweest.

    Liked by 1 persoon

  12. edjan // mei 27, 2016 om 16:02 //

    BertG. Dat met die Judaskus had ik al gesnapt!

    Daar zeg je wat, met die doodstraf voor Sylvana. Ik heb niet zoveel affiniteit met godsdiensten maar ik had de laatste tijd net begrepen dat alle goden eigenlijk hetzelfde waren? Tenminste, als ik de paus mag geloven. Maar o jee, die is van de katholieken. En de laatste maanden zie je op TV bij films het woord “allah” altijd vertaald met “god”. Alsof het niks is.

    Over Sylvana uiteraard niets dan goeds, het Openbaar Ministerie kijkt mee. Dus ik heb geen enkele twijfel aan haar goddelijke status, die ik ook netjes, zoals het hoort, met een link gestaafd heb.

    Maar aan de mohammedanen twijfel ik enigszins. Het zal toch niet zo zijn dat zij minder ruimhartig zijn dan christenen en filmvertalers? Dat elke andere god dan die van hun fout is en dat de aanbidder ervan gestraft moet worden. Fatwa? Stenigen?

    Het zou inderdaad wel eens een hevige botsing kunnen worden. Gelukkig kijkt het OM mee, dat is een hele geruststelling.

    Like

  13. @BertG,
    Bedankt. Ik ben ook niet zo bijbelvast. Nu snap ik het ook.

    Like

  14. iemand // mei 27, 2016 om 21:59 //

    -De kus: was Jezus homo? Misschien wel, misschien niet, ik denk van wel.

    Wat doet een joods man van 33 … zonder vrouw?
    Rondtrekken met 12 mannen?
    Prediken over liefde?
    Hij is opgepakt toen hij stond te zoenen met een man. Dat staat vast. Dat ontkent niemand.
    Mijn gaydar ontploft dan bijna.

    Jezus kon niet gearresteerd worden. Er was geen aanleiding toe. Pas toen Judas hem vol op de bek nam in het zicht van een romein MOEST die romein hem wel arresteren. In het gekuiste interpretatie van het verhaal was het natuurlijk ‘maar een kus op de wang’, om de persoon aan te wijzen. Yeah right. En toen hij eenmaal gearresteerd was moest hij zijn vader en moeder opgeven. Maria. OK. God? Not ok. Blasfemer. Kruisdood.

    -Kunnen de doorgestreepte zinnen weg?
    In het orgineel stonden de doorgestreepte zinnen er: maar dan niet doorgestreept. Ik HEB ze dus al weggehaald: doorgestreept. Omdat ik ze zelf wel lollig vind, heb ik ze laten staan. Omdat ze WEL iets toevoegen, in mijn optiek, humor, diepte, het is hersenkauwgum voor de lezers. Het is een stijlfiguur. Het doen alsof je iets ruws recht uit je hart schrijft, het dan doorstreept met een pennetje, en de zin daarna ‘netjes’ nog eens schrijft, maar dan politiek correcter.

    Like

  15. iemand // mei 27, 2016 om 21:59 //

    -Waarom zijn kinderen dan blij als zwarte piet komt?

    Omdat wij het wat vrolijker hebben gemaakt voor de kindertjes. We vertellen nog steeds dat als ze stout zijn ze a) geen snoep krijgen b) met de roe krijgen c) in de zak moeten d) met de boot mee naar Spanje e) het is allemaal maar toneelstukje hoor, je hoeft niet echt mee hoor, kijk! zwarte piet doet gekke bekken trekken naar huilende kindertjes, en deelt snoepjes uit. Het is een toneelspelt! het is een re-enactment. ‘geen kinderen worden ontvoert of mishandelt tijdens deze re-enactment van een kinderslavenmarkt, en na afloop is er voor iedereen een kadootje’ In de middeleeuwen liepen die markten voor de kindertjes heel anders af. Toen het nog geen re-enactment was. Maar echt. De re-enactment lijkt niet ECHT meer op een kinderslavenmarkt, het is wat kindvriendelijker gemaakt, een volksfeestje geworden. Maar wie goed kijkt ziet de elementen nog gewoon: roe, zak, belofte mee te moeten naar spanje.

    Like

  16. Wilfred // mei 27, 2016 om 22:05 //

    Persoonlijk vind ik het plausibel. Dat moren slaven haalden is historisch bewezen. Om Ottomanen en andere islamieten, zeker in die tijd, over één kam te scheren is ook niets geks. Zelfs nu zij er mensen voor wie er geen verschil tussen Spanje en Turkije is. In de 18e eeuw moet dit een reële angst geweest zijn. Veel folklore, zoals ook sprookjes, komt uit destijds echte angsten voort, hoe vergezocht het in de 21e eeuw ook lijkt. En folkore komt niet voort uit gedegen wetenschappelijk onderzoek of feitelijke juistheid. Zelfs nu hebben velen moeite feiten te accepteren, zal toen echt niet anders geweest zijn. Wel vaak een ritueel om bepaalde ‘demonen’ te verdrijven, anders blijft het niet hangen. De atlantische slavenhandel was echt geen industrie van nationale proporties, het was de handel van een aantal ‘ondernemers’. Zoals de specerijen uit de Oost, de walvissen uit de Poolzee. Rondom handel is nooit veel folkore ontstaan. Slavernij was voor de gewone Nederlander waarschijnlijk iets waar hij geen weet van had, iets van de Heeren van de WIC in Veere of Middelburg, een non-issue. Verschrikkelijke vriezelverhalen over woeste Turcken en Mooren spraken waarschijnlijk meer tot de verbeelding.
    Vroegâh, toen ik kind was herinnerde ik me Piet als angstaanjagender dan nu. Nu schijnt het not done te zijn kinderen echt bang te maken, toen was het echt anders. En in mijn herinnering was het de moorse knecht, nooit een neger, nooit die schoorsteenonzin. Toen waren moren nog gewoon zwart. Van lichtgetintiërs met Noord-Afrikaans uiterlijk had toen nog niemand gehoord.
    Kortom, ik ben overtuigd.

    Like

  17. @Ron // mei 27, 2016 om 09:24 /

    Ik ben de schrijver niet en het is niet mijn gewoonte in anderen hun schrijfsels te gaan lopen strepen.

    Like

  18. iemand // mei 27, 2016 om 22:43 //

    @ Henk de grasnaaier // mei 27, 2016 om 09:26 //
    -Moren zijn geen Turken
    Moren vielen technisch gezien niet ONDER de sultan.. maar ze stonden wel op gelijke voet met de sultan. Ze waren ook moslim. Roofden ook slaven. Voor de sultan. Handel. In de volksmond werd het een amalgaam: turk, moor, bruine, zwarte.

    -Niet alle moren zijn zwart
    Op zo’n boot zaten allerlei mensen: van totaal blank tot diep zwart. Het onderscheidend verschil was dat er (ook) zwarten aan boord van hun boten zaten. Niet alle moorse slavendrijvers waren DIEPzwart, maar dat er ook DIEPzwarte bijzaten, maakte wel de meeste indruk.

    -De ‘slavs’ werden door de turken als ‘slaven’ afgevoerd. you do the math. Het volk noemde zichzelf ‘de befaamden’ in hun eigen taal, maar een ‘slav’ werd synoniem met een slaaf (slav) die je kon kopen op de SLAVen-markt. In het ottomaanse rijk. Dat MILJOENEN slavs roofden door de eeuwen heen. Het was hun number one slavenbron. Misschien is het woord ‘slaaf’ wel veel ouder en steekt het etymologisch anders in elkaar, maar een frappant toeval is het dan in ieder geval wel. Honderd procent zeker weet ik het niet. Oh wacht: toch wel: http://www.etymonline.com/index.php?term=slave
    from late 13century., “person who is the chattel or property of another,” from Old French esclave, from Medieval Latin Sclavus “slave” (source also of Italian schiavo, French esclave, Spanish esclavo), originally “Slav”; so used in this secondary sense because of the many Slavs sold into slavery by conquering peoples.

    Liked by 1 persoon

  19. Dit wat hier naar voren wordt gebracht is desastreus voor zowel Zwarte Piet alsmede ook elke donkere man. Laten we hopen dat het niet waar is! Buitens kijf staat dat Zwarte Piet geen slaaf is, de gouden oorring is een bewijs! En het kanten kraagje voldoet ook niet als je zwaar lichamelijke arbeid moet verrichten.

    Als deze naar voren gebrachte argumenten te bewijzen zijn dan is wat mij betreft het gedaan met Zwarte Piet, onaanvaardbaar gedrag, heulen met de vijand van de mensheid! In het verleden ging ik er altijd van uit dat Zwarte Piet een slachtoffer was van de moslimse slavenjagers, ik ging er nooit van uit dat hij zelf een slavenjager was, en wel om het simpele feit dat hij geen moslim is en zelf zwart is. Uiteraard weet ik de de slavenjagers in Afrika zelf ook altijd zwart waren, zij beeldden zich in dat zijn Mohammedaan waren en dat zij dus op jacht konden gaan naar elke loslopende ‘Abid’ die ze konden vinden.

    Ik was eens in gesprek met een man uit Ethiopië en hij vertelde mij dat kinderen in Afrika na donker NOOIT buiten mogen komen. Toen hij nog kind was is het voorgekomen dat een andere jongen die ná zonsondergang buiten was is meegenomen door slavenhandelaren. En dit speelt niet eens zo ver in de geschiedenis, ik meen mij te herinneren dat deze man in begin jaren 60 is geboren, dus uit de tijd dat The Beatles op de radio waren werden in Afrika nog kinderen ontvoerd om in Saudi Arabië als hulpje in de huishouding te werken.

    Sylvana Simons en andere ‘bekende nederlanders’ hebben er dus gezorgd dat een volstrekt eerbare man (Zwarte Piet) nu een bezoedeld verleden heeft. Vroeger was Zwarte Piet voor mij een vrijgekochte slaaf, doordat Sinterklaas het losgeld betaald heeft om die arme zwarte slaaf vrij te kopen. Na herziening moet ik wellicht dan nu gaan geloven dat Zwarte Piet bij het moslim-tuig hoort, liever niet, maar als het niet anders kan dan is het zo.

    Wellicht is het tijd dat de hele zwarte geschiedenis eens op de schop gaat en dat slachtoffers en daders duidelijker benoemd gaan worden. Er zijn tenslotte nooit blanke slavenjagers in Afrika geweest, het waren altijd de Moeslim Broeders die met stokken en kettingen te keer gingen in Afrika en hun verachtelijke zwarte helpers natuurlijk, vergeet dat tuig niet! Laten we maar eens uit gaan zoeken of Sylvana Simons een nabestaande is van een slachtoffer van de slavernij of dat zij de achter- achterkleindochter is van een Afrikaanse slavenjager. Wat haar mentaliteit betreft verwacht ik eerder het laatse dan het eerste.

    Like

  20. iemand // mei 28, 2016 om 13:07 //

    Dit is geen pleidooi voor afschaffing van zwarte piet, integendeel.

    Het toont aan dat hier sprake is van een toneelstuk, nav daadwerkelijk schandelijk gedrag van de slavendrijvers, die onze kinderen stalen. Dat re-enacten we. Als waarschuwing. Tegen het moslimtuig.

    Het zal toch niet zo zijn dat wij alle toneelstukken waarin een slechterik speelt niet meer zouden spelen. Dan blijft er weinig over.

    Sinterklaas en zwarte piet zijn een bij uitstek Nederlandse traditie. En we mogen er best wat aan sleutelen, zo is het inmiddels dus veel kindvriendelijker. Maar de essentie mogen wij niet uit het oog verliezen: zwarte piet was de slavendrijver.

    Dus wat janken die ‘slaaf!’ roepers dan nog.

    Het word tijd dat Sylvana, als zwarte nazaat van deze moslimse kinderrovers, ons excuses aanbied en herstelbetalingen doet. Ik dacht aan MILJARDEN. Of mogen wij de zwarten niet collectief aanspreken op hun slavernij verleden? Net zoals wij niet collectief… kunnen worden aangesproken op ons vermeende WITTE slavernij verleden? Of worden blanken gewoon collectief gehaat en langs een andere lat gelegd? Door bepaalde zeurpieten?

    Hoezo moeten blanken zich verontschuldigen voor de re-enactment van een zwarte slavendrijver? Niet. De zeurpieten zijn niet meer dan dat: zeurpieten.

    Laat ze zich bezighouden met iets als kindhuwelijken. Of de positie als slaaf van de vrouw in de islam. Of de positie van de arbeiders, zeg maar gerust slaven, die werken aan de stadions in rijke olielanden. Of besnijdenis. Female en male. Of desnoods de gruwel die halalslachten is. Maar nee. Waar links zich maanden druk over maakt op alle media: ons kinderfeest verzieken. Gewoon: verzieken. Alles wat Nederlands is moet KAPOT gemaakt worden, vind links. Linkse multiculti: dat is ALLE culturen vrij baan geven.. behalve de Nederlandse, die maakt men, waar men maar kan: KAPOT.

    Links, dat zijn de vijanden van het Nederlandse volk. Van de Nederlandse cultuur, van de democratie, van de vrijheid van meningsuiting, van de waarheid.

    Links is als een puist die rijp is om uitgeknepen te worden. Wat bied links ons, behalve MEER ellende? Dit, is wat volgens links de prioriteit moet krijgen: het verneuken van het sinterklaasfeest. Terwijl onze steden branden, en de opstand smeult van portugal tot frankrijk tot denemarken tot zweden en noorwegen tot griekenland, overal is men het gedrein en gemanipuleer van links STRONT maar dan ook STRONTzat.

    Kunnen homos of joden nog over straat zonder aangevallen te worden door de nieuwfascisten? Waarom maakt links zich DAAR niet wat drukken om? Dat joden en homos moeten … ONDERDUIKEN en … VLUCHTEN? Of anders geen leven hebben?

    Maar de linkse media heeft het over ‘zwarte piet is racisme’ ?
    Links heeft zijn morele kompas ALLANG verloren

    Like

  21. vroeger werd bij ons de MOOR. Op het vuur gezet ! Het wordt tijd dat we dit opnieuw gaan doen.
    ( De MOOR was de waterketel die zwart was geworden door het vuur )

    Like

  22. Gerrit Tienkamp // oktober 17, 2016 om 08:47 //

    Dit is op NEWS GURU by G. Tienkamp herblogden reageerde:

    Like

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. Zwarte Piet is de slavendrijver | E.J. Bron
  2. Hey kankerlul, mogen we wel je voorhuid er afhakken?

Reageer ook

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s